maandag 8 juni 2009

Weekend

Poeh, ik heb me een druk weekend achter de rug.

Vrijdag begon mijn weekend vroeg met mijn ziekmelding op het werk. Daarna de dokter gebeld omdat ik de kleur van mijn ontlasting niet vertrouwde. Klinkt smerig, en dat was het ook....
De assistente van de huisarts wilde dat ik meteen langs zou komen dus mijn vader gebeld of hij me wilde ophalen en naar de huisarts brengen. Daar werd ik vrijwel meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis om 6 buisjes bloed te laten afnemen voor onderzoek.

De kleur kon namelijk aanduiden dat er iets mis is met mijn lever of galblaas. Een half jaar geleden heb ik een galsteen gehad en daarvan kreeg ik rare lever waardes. Alsof ik een zware alcoholist was.

Vrijdag avond belde de huisarts gelukkig al met het bericht dat er uit de eerste resultaten niets ernstigs gekomen was. Erg fijn dat hij zelfs op vrijdag avond nog even de moeite nam om me te bellen! Vanmiddag kan ik bellen voor de uitslag van het onderzoek op geelzucht en hepatitus B, ik hoop maar dat die uitslagen ook goed zijn...

Zaterdag ochtend vroeg zijn we naar Zoetermeer gegaan. Daar wonen vrienden van de ouders van mijn vriend en die man geeft cursussen in Neurolinguistisch Programmeren. Daar krijgt mijn vriend een soort mini therapie voor faalangst en rust. Ik heb tijdens zijn sessie heerlijk in de zon gezeten en ben nog flink bruin geworden ook!

Zaterdag middag zijn we naar Rijswijk gegaan waar mijn schoonouders wonen. Snel een cadeautje gekocht voor een vriend, daar gegeten en 's avonds naar een verjaardag gegaan in Delft.
Erg gezellig om iedereen weer te zien. Soms is ver weg wonen toch jammer omdat je zo je vrienden niet vaak ziet, maar daarentegen hebben we wel altijd vanalles te vertellen tegen elkaar. Ik mocht natuurlijk geen alcohol drinken, voor het geval dat er toch nog iets mis is met mijn lever dus ik ben me te buiten gegaan aan de.... cola!

Zondag (gisteren!) moesten we weer helemaal terug naar het zuid-oosten. En wat een rot weer zeg! De hele weg naar huis (anderhalf uur) heb ik alleen maar regen naar beneden zien komen. En niet te weinig ook. Wat een plens buien zeg.
Op sommige punten konden we niet harder dan 80 rijden omdat ik amper de auto voor me kon zien rijden, laat staan iets verder.

Gelukkig zijn we heelhuids aangekomen op het slagingsfeestje van mijn nichtjes. Ik ga eigenlijk nooit naar feesten van die kant van de familie omdat het vroeger nooit zo klikte. Tegenwoordig merk ik dat we allemaal wat volwassener zijn geworden en dat we meer gespreksonderwerpen hebben en is het eigenlijk best gezellig.

Gisterenavond zijn we weer naar huis gebracht door mijn vader en was ik helemaal kapot van het weekend dus ik heb vandaag heeeerlijk uitgeslapen tot 10 uur!

Hebben jullie nog spannende dingen gedaan het afgelopen weekend?

4 reacties:

rachel zei

klinkt als een gezellig weekendje op het bloedprikken na dan ;) hoop dat het meevalt voor je!! wij hebben een lui weekend gehad, beetje rommelen in huis, klussen en dvds kijken

Dennis zei

Klinkt als een gezellig weekendje inderdaad. Ik heb ook een druk en gezellig weekendje gehad!

Eline zei

Wat is er uit de testen gekomen? Hopelijk niks ernstigs!

Emma zei

Wat zei de uitkomst? Is het goed?
Voor de rest klinkt het als een leuk weekend :)

Een reactie posten

Over mij

Een paar kreten over mij:Eigenwijs, koppig, 24 jaar, samenwonend, relatie, student, huishoudelijk medewerker thuiszorg, vrijwilliger Stichting Leergeld Oss, bijna verhuizen!

Ik hou van: scrub, gezichtsmaskers, koken, lezen, badderen, films en slapen.