maandag 15 juni 2009

Wat aten we... gisterenavond

Tonijnkoekjes met stoomgroenten.

Ik dacht dat dit een verschrikkelijk moeilijk recept was maar het was echt super makkelijk om te maken. Binnen no-time heb je dit gerecht op tafel staan. Weinig voorbereiding nodig en ook handige ingrediënten.



Per 1 persoonsportie: 335 kCal en 20 gram vet

Ingrediënten (4 personen):
* 2 blikjes tonijn (uitgelekt)
* 2 porties aardappelpuree (maken uit een pak)
* 4 eetlepels olijfolie (met citroenaroma)
* 1 zak gebroken sperziebonen (diepvries, 500 gram)
* 250 gram cherrytomaatjes, gehalveerd.

Bereiden:

* Schep de tonijn om met de aardappelpuree, breng op smaak met peper en vorm er 8 platte ballen van.

* Verhit 3 eetlepels olie in een kokenpan met anti-aanbaklaag en bak hierin de tonijnkoekjes in 7 á 8 minuten goudbruin, keer ze halverwege voorzichtig.

* Doe de sperziebonen in een magnetronbestendige kom in een laagje water met zout naar smaak en stoom ze afgedekt in 5 minuten gaar in de magnetron (op vol vermogen).

* Giet het water af en schep de boontje om met de tomaatjes (en 1 eetlepel olie_.

* Serveer de groenten bij de viskoekjes.

Ik heb eerst de aardappelpuree gemaakt volgens de verpakking en de tonijn goed uit laten lekken. Dit lekker door elkaar gemengd met een vork. Ik heb er een klein beetje peper in gedaan en de ballen op een bord gelegd.

Ik heb bij de sperziebonen zelf nog wat knoflook gedaan. Omdat ik knoflook heel lekker vind :D en ik heb geen olie door de sperziebonen gedaan na het stomen. Dat leek me niet nodig.

Al met al ben ik denk ik 5 minuten bezig geweest met het maken van de koekjes en toen misschien net 10 minuten met het bereiden. Echt geen moeite dus.

Groot voordeel vind ik ook dat ik altijd wel deze ingrediënten in huis heb. Aardappelpuree vergaat toch niet, blikjes tonijn kunnen een nucliaire oorlog overleven en diepvriesboontjes kun je ook lang bewaren. Het ideale recept voor als je niets vers in huis hebt.

Gaan jullie dit recept een keer proberen?

9 reacties:

rachel zei

het ziet er heerlijk uit maar rach en tonijn gaat niet samen!! lust het gewoon niet, een paar happen van een broodje tonijn met komkommer en paprika prima maar dan echt een hap of 2 en dan is het genoeg, aardappelpuree heb ik eigenlijk nooit gemaakt en als het uit een pakkie ook lekker is gaat ik dat zeker een keer proberen :D
btw diepvries boontjes zijn idd goed te eten :D

ioon zei

Je proeft de tonijn eigenlijk niet zo dus misschien kun je 't gewoon een keertje proberen?

En aardappelpuree uit een pakje is lekker en easy. Gewoon water koken en beetje roeren :D Geweldige uitvinding.

Anouk zei

Ziet er heerlijk uit! Dat ga ik zeker een keer proberen

Rowin zei

Ziet er goed uit!! ^^

PS: MacBook (pro) ^^ (denk ik)

Taxer zei

Hmm ik krijg er gelijk honger van haha Ga het denk ik ook eens een keer proberen. (Al ben ik niet zo goed in koken haha.)

ioon zei

Het is echt heel simpel. Als ik het kan, dan kan iedereen 't!

Dhini zei

Lekker !

MissEvie.nl zei

Ziet er goed uit! :)

Rowin zei

Tuurlijk! Meteen, ik ren (letterlijk) naar huis, en komt er meteen een blog online!!

Een reactie posten

Over mij

Een paar kreten over mij:Eigenwijs, koppig, 24 jaar, samenwonend, relatie, student, huishoudelijk medewerker thuiszorg, vrijwilliger Stichting Leergeld Oss, bijna verhuizen!

Ik hou van: scrub, gezichtsmaskers, koken, lezen, badderen, films en slapen.