donderdag 21 mei 2009

Dettol wasgel

Dettol, heel lang heb ik naar de reclames gekeken op televisie en me af zitten vragen of die zeep nou echt zo goed is.

Dettol beloofd namelijk de huid te reinigen en beschermen tegen de verspreiding van ziekteverwekkende bacteriën. Klinkt wel handig vond ik, kan geen kwaad om je handen extra goed te reinigen. Toch heb ik het heel lang niet gekocht omdat mijn moeder altijd ging over de handzeep in huis.

Nu moest ik voor in het appartement handzeep hebben. Zeker met het klussen is dat wel zo handig. Bij het Kruidvat was toen net een actie 3 voor de prijs van 2. Mooi meegenomen vond ik. Heb ik direct een voorraad. Ook leek het me handig dat Dettol een zeepvrije formule is.

Dus eentje op het toilet geplaatst en eentje bij de keuken. De gewone bij de keuken en 'fresh' bij de badkamer.

Al snel kwam ik er achter dat die anti-bacteriële functie er ook voor zorgt dat je handen ontzettend droog worden. Een ontzettend trekkerig gevoel kreeg ik, alsof het bovenste laagje van mijn handen in plastic of leer veranderd was. Niet prettig dus.

Ondertussen heb ik de Dettol van de toilet vervangen door een zeepje van The Secret Garden. Dat bevalt een stuk beter want ook de geur van Dettol vond ik verschrikkelijk. Het rook naar chemische troep.

Dus nu heb ik de Dettol nog wel bij de keuken staan want daar vind ik de anti-bacteriële functie heel nuttig. Zeker voordat ik ga koken en als ik rauwe kip gesneden heb of iets dergelijks.

Gebruiken jullie Dettol ergens voor? Ik zag op de reclame dat je het ook kan gebruiken voor het ontsmetten van wonden.

11 reacties:

Sanne zei

Hmm, als ik bij jou lees dat je er een droge huid van krijgt, hoef ik het al niet meer te proberen. :P Heb van mezelf al zo'n trekkerige huid. Ik was mijn handen eigenlijk vrij weinig met zeep. Vaak met warm water; heet water ontvet ook goed, maar da's weer net te heet. ;)

Vicky zei

Voor het schoonmaken van ontlastingsresten en po's... (werk in de gehandicaptenzorg ;)) En daarna mijn handen omdat ik een soort smetvrees heb als het om ontlasting gaat! Maar het maakt indd je handen erg droog. Gewone zeep maakt trouwens bijna net zo bacterievrij!

Soraya zei

Vroeger gebruikte mijn moeder dat inderdaad om wonden te ontsmetten.
Dettol is volgens mij niet zo geweldig voor dagelijks gebruik, antibacterieël is voor je handen niet eens zo goed, aangezien er ook "goede" bacteriën zijn...

ioon zei

Ze 'zeggen' dat het alleen schadelijke bacteriën dood maakt maar dat geloof ik echt niet.

Daisy zei

Ja, ik ken Dettol enkel voor ontsmetting en om te zuiveren.

rachel zei

hier ook dettol fans hoor, en ook om te ontsmetten.

Marlinda zei

Ik gebruik het niet, want wij hebben met niet in huis =P Maar hij komt wel vaak voorbij bij de kassa!

Dhini zei

Vaak gezien maar nog nooit gebruiken

Anoniem zei

Je hoeft je handen helemaal niet met antibacteriele zeep te wassen. Het is zelfs aan te raden om spaarzaam om te gaan met dergelijke zeep, want het maakt de schadelijke bacteriën resistent als je het vaak gebruikt.

Wil je een enkele keer je handen goed desinfecteren, bijvoorbeeld nadat je met rauwe kip bezig bent geweest, dan maakt gewone zeep en lauw water bijna net zo goed schoon als anti-bacteriële zeep.

Als je ziek bent, of iemand anders, (ook door een virus), dan helpt een goedkope op alcohol gebasseerde wasgel.

Anoniem zei

Op mijn werk gebruik ik dettol om te desinfecteren. Nu moeten we i.v.m. de mexicaanse griep extra schoonmaken om verspreiding te voorkomen. Ik heb een emmer met water gevuld en een klein scheutje Dettol erin gedaan. De dag nadat ik zo aan het poetsen was geweest begonnen mijn handen te ontvellen en ze voelen ook echt heel droog en trekkerig aan. Kent iemand deze reactie??

peng li pau zei

Hallo.

Ja als je met je handen een hele tijd in dettol water zit kan het zijn dat je er droge handen krijgt, je handen wassen met dettol is heel anders dan er grondig mee gaan soppen.
Dus met soppen kan je beter een paar handschoenen aandoen.

Ik verkoop zelf dettol en ik zweer erbij.
Ik gebruik het overal voor ik lever het aan dierenartsen en bedrijven omdat ik het goedkoop kan leveren.

Je kan inderdaad op het moment niet schoon genoeg zijn met die gekke griep.

Er zijn ook dettol doekjes ideaal voor alles en overal kan je ook in de auto mee nemen.

Een reactie posten

Over mij

Een paar kreten over mij:Eigenwijs, koppig, 24 jaar, samenwonend, relatie, student, huishoudelijk medewerker thuiszorg, vrijwilliger Stichting Leergeld Oss, bijna verhuizen!

Ik hou van: scrub, gezichtsmaskers, koken, lezen, badderen, films en slapen.