dinsdag 19 mei 2009

Wat eten we vandaag?

Vandaag staat op het menu:

Pasteitjes met bosuitjes en champignons.

Mijn vriend en ik hebben afgesproken om één keer in de week vegetarisch te eten. Ik heb ergens gelezen dat dat milieubewust is en we eten toch te veel vlees inprincipe. We kunnen best met minder.

Vroeger dacht ik dat je alleen maar omeletten kon eten als je vegetarisch was. Nu weet ik beter en heb ik heerlijke recepten gevonden. Hopelijk wordt dit ook een lekker gerecht.

Ingrediënten voor 4 personen:

* 1 bakje champignons klein (400 gram)
* 1 zakje bosuitjes (3 stuks)
* 3 eetlepels olijfolie
* 1 zakje gesneden spitskool (300 gram)
* 1 pakje fijngehakt (175 gram Quorn) Ik heb tofu fijngehakt gekozen omdat Quorn veeeel duurder was :D
* 2 theelepels kerriepoeder
* 1 potje bechamelsaus (witte saus, 400 gram) Ik heb gewoon een zakje witte saus light gekocht.
* 1 doosje pasteibakjes (4 stuks)

Bereiden:
* Oven voorverwarmen op 160 graden C.

* Champignons en bosuitjes schoonmaken.

* Champignons in vieren snijden.

* Donkergroene deel van bosuitjes in heel smalle ringetjes snijden.

* Rest bosuitjes schuin in stukjes snijden.

* Olie in wok verhitten en hierin spitskool in 3 min. roerbakken.

* Champignons en Quorn toevoegen en 3 min. meebakken.

* Schuine stukjes bosui en kerriepoeder toevoegen en 2 min. meebakken.

* Groenten naar smaak met zout en peper bestrooien.

* Saus aan groenten toevoegen en heet laten worden.

* Pasteibakjes op 4 borden zetten.

* Champignon-groentenragout er in en ernaast scheppen.

* Bosuiringetjes erover strooien.



Het smaakte lekker. Ik vond het niet heel speciaal. De smaak van spitskool is niet helemaal mijn favoriet. Maar het is wel een recept wat lekker is voor af en toe.

Wat hebben jullie gegeten vandaag?

0 reacties:

Een reactie posten

Over mij

Een paar kreten over mij:Eigenwijs, koppig, 24 jaar, samenwonend, relatie, student, huishoudelijk medewerker thuiszorg, vrijwilliger Stichting Leergeld Oss, bijna verhuizen!

Ik hou van: scrub, gezichtsmaskers, koken, lezen, badderen, films en slapen.