zondag 31 mei 2009

Vanavond aten wij....

Weinig beauty onderwerpen de afgelopen tijd. Dit komt vooral door de verhuizing, ik heb weinig kunnen uitproberen en nog minder gekocht de afgelopen maand.

Ik hoop dat ik jullie toch kan vermaken met andere onderwerpen :D

Wat wij vanavond aten. Ik vond het heel lekker al zeg ik 't zelf. Vriendje vond het ook lekker, dat is mooi meegenomen :D

Tagliatelle met romige garnalensaus

Ingrediënten (4 personen):
* 2 courgettes
* 300 gr tagliatelle (pasta)
* 1 cup verse roomkaas (250 g)
* 2 bakjes roze garnalen (à 125 g)
* 1 zakje verse bieslook (25 g)
* zout en peper
* 4 eetlepels vinaigrette (sladressing)

Bereiden:
- Courgettes wassen, schoonmaken en met kaasschaaf in de lengte in plakjes schaven.
- Courgetteplakjes ca. 2 minuten koken, afspoelen onder koud water en laten uitlekken.
- Tagliatelle koken volgens gebruiksaanwijzing.
- In steelpan roomkaas zachtjes verhitten tot vloeibaar.
- Garnalen door roomkaas roeren. Bieslook fijnknippen.
- Saus op smaak brengen met zout en peper.
- Courgette met dressing vermengen.
- Saus door tagliatelle scheppen en bestrooien met bieslook.
- Serveren met courgettesalade.



Ik heb heel slim roomkaas met bieslook gekocht. Dat scheelde weer losse bieslook kopen. Anders zit ik weer met bieslook wat ik vervolgens nergens voor gebruik en dat ligt dan te verpieteren ergens in de keuken.

Ook vond ik de courgette salade niet zo'n succes. Ik hou zelf niet zo van courgettes die niet door het eten vermengd zitten. Ook vond ik het een beetje 'slerrie' dus ik ga de volgende keer voor hetzelfde recept maar dan met komkommer en zonder deze eerst te koken. Moet ook kunnen vind ik :D

En een tip voor als je de tagliatelle of eigenlijk ieder andere pasta kookt. Doe er een paar druppels olijfolie in en je pasta gaat niet aan elkaar kleven en ook minder aan de pan.

Wat denken jullie, lekker of niet? :D

9 reacties:

Caroline zei

Zo dat ziet er super lekker uit!
Ben een groot pasta fan, en ook van pasta met vis, mjammie ;-)
Heb het even uitgeprint hihi

Eline zei

Alles lijkt me lekker, behalve die garnalen ;)

Dhini zei

Lekker!

Maaike (Honestbeauty) zei

Om je wat 'stof' te geven om over te schrijven: je bent getagged!

Elien zei

Het ziet er lekker uit! Alleen ben ik vegetariër, dus de garnalen mogen er bij mij niet in ;)

Lydia zei

Ieh, garnalen! Ik ben vegetariër (en eet dus geen vlees en vis) maar ben wel DOL op pasta en courgette. <3

Marijke zei

mmm ziet er lekker uit!

Annemiek zei

Lijkt me wel lekker! wel iets waar je echt zin in moet hebben omdat het anders niet smaakt ofzo!

Mrs. T. zei

Ziet er inderdaad heel erg lekker uit! Ik ga dit recept onthouden.

Een reactie posten

Over mij

Een paar kreten over mij:Eigenwijs, koppig, 24 jaar, samenwonend, relatie, student, huishoudelijk medewerker thuiszorg, vrijwilliger Stichting Leergeld Oss, bijna verhuizen!

Ik hou van: scrub, gezichtsmaskers, koken, lezen, badderen, films en slapen.