maandag 18 mei 2009

Wat eten we vandaag?

Vandaag staat op het menu:


Wortelgratin met feta en gegrilde kip.

Er komt een aanpassing. Ik heb nog geen grillpan want deze staat nog bij mijn broer. Dus wordt het geen gegrilde kip, maar gebakken kipfilet. Moet ook kunnen he :D

Het recept:

Ingrediënten (4 personen)

* 1 kg winterpeen (wisten jullie dat winterpeen echt ontzettend goedkope groente is?)
* 150 gr verbrokkelde fetakaas
* 2 eetlepels olijfolie
* 300 gr kipfilethaasjes. (75 gram vlees is ruim voldoende per persoon per dag. Ik maak de hoeveelheden van vlees altijd minder)

Materialen:
* ovenschaal van c.a. 2 liter
* grillpan

Bereiden:
* Breng een ruime pan met zout water aan de kook.

* Maak de wortels schoon en snijd ze daarna in schuine plakken.

* Kook de plaktjes winterpeen 4 á 5 minuten, schep ze met een schuimspaan uit de pan en laat ze uitlekken. (Ik heb geen idee wat een schuimspaan is. Edit: opgezocht en het is een soeplepel met gaatjes)

* Verwarm intussen de oven op 200 graden C.

* Leg de plakjes winterpeen dakpansgewijs in de ovenschaal en verdeel de feta erover.


* Druppel er 1 eetlepel olie over, bestrooi met peper naar smaak en laat de wortelgratin in 20 á 25 minuten gaar worden.

* Verhit de grillpan, besrijk de kipfilethaasjes dun met 1 eetlepel olie en gril de kip in 6-7 minuten gaar, keer halverwege.

* Bestrooi met zout en peper en serveer de kipfilethaasjes bij de wortelgratin.

* Lekker met aardappelpurree

De foto's:



En het smaakte LEKKER! Dit recept is wat mij betreft goed gekeurd :D

Ik krijg de foto's van het appartement niet op de computer. Het kaartje waarmee ik de foto's gemaakt hebt doet het niet in de laptop. *boos*


4 reacties:

Anoniem zei

Mm ik krijg honger :D

rachel zei

ziet er goed uit :D eetse!!
(btw ik ga je ff linken goed ;))

ioon zei

Hihi dan ga ik jou ook snel linken hoor! :D

Josephine zei

Wauw! Het ziet er echt superlekker uit!
x

Een reactie posten

Over mij

Een paar kreten over mij:Eigenwijs, koppig, 24 jaar, samenwonend, relatie, student, huishoudelijk medewerker thuiszorg, vrijwilliger Stichting Leergeld Oss, bijna verhuizen!

Ik hou van: scrub, gezichtsmaskers, koken, lezen, badderen, films en slapen.