zaterdag 30 mei 2009

Pinksteren

Laatst hoorde ik de volgende kreet op de radio:

"Is Pinksteren voor jou Pasen zonder eieren?"

En dat zette me aan het denken. Ik heb geen idee waar Pinksteren voor staat, ondanks dat het me ieder jaar zo'n 3 á 4 keer uitgelegd wordt door mijn ouders. En iedere keer vergeet ik het weer, dat zegt genoeg over mijn interesse in Pinksteren. Voor mij is Pinksteren inderdaad hetzelfde als Pasen, maar dan zonder de vrolijke eieren en chocolade.

Tegenwoordig is er genoeg te doen op 1e en 2e pinksterdag. We kunnen naar pretparken, er is een gigantisch festival en het beste *kuch* alle meubelboulevards zijn open.

De winkels die fijn zouden zijn als ze open zijn op zo'n vrije dag als supermarkten en kledingwinkels zijn natuurlijk gesloten. Daarom gaat half Nederland als kippen zonder kop rond lopen in woonboulevards. Wie heeft verzonnen dat dat een goeie manier is om je vrije 2e zondag door te brengen?

Ik ga dit Pinksterweekend niet doorbrengen in woonboulevards maar ik ga me bezig houden met het uitpakken van verhuisdozen en het in elkaar zetten van mijn bijzettafeltje (stiekem een ladenkastje).

Wat zijn jullie plannen voor de extra zondag? De woonboulevard, pinkpop, familie bezoek?

7 reacties:

Dhini zei

Wij gaan ook zeker niet naar woonboulevards. Zeker druk daar. Familie bezoek lijkt me leuk maar helaas moet 18 uur vliegen. wel lieve schoonfam maar kwartiertje naar toe

Daisy zei

Mijn vriendje komt morgen, met een dag vertraging. Want meestal zie ik hem al op zaterdag. Wat ik ga doen??? Ik heb nog echt geen idee. Uit eten of bioscoopje... zoiets gok ik.

Dennis zei

Niet zoveel in de planning hier.. Gewoon een lekker rustig dagje! Maar goed we zijn ook best wel ziekig hier zo :( :P

Kerstin zei

Heerlijk genieten van de zon en lekker BBQen vanavond met de familie haha

Caroline zei

goede insteek Ioni, snap dat gedoe op zo'n woonboulevard ook echt niet.
Ben je goed opgeschoten met de verhuisdozen? Drama is dat, maar wel erg veel voldoening als je dan alle dozen leeg hebt.
Succes!

ioon zei

Weet je, het lijkt alsof elke doos die ik leeg maak zorgt voor meer dozen. Want dan heb ik het een en ander leeg en dan belt mijn moeder dat ze nog wat spullen van me heeft die ik moet komen ophalen. Zoals vandaag ál mijn boeken (en ik heb er VEEL)... Morgen weer verder met dozen uitpakken :(

kim zei

ik was naar Pinkpop!! :D
xx

Een reactie posten

Over mij

Een paar kreten over mij:Eigenwijs, koppig, 24 jaar, samenwonend, relatie, student, huishoudelijk medewerker thuiszorg, vrijwilliger Stichting Leergeld Oss, bijna verhuizen!

Ik hou van: scrub, gezichtsmaskers, koken, lezen, badderen, films en slapen.