woensdag 11 februari 2009

Gezichtsmaskers

Op het blog van TheSecretGarden heeft Serena enkele recepten geplaatst om je eigen gezichtsmaskers en/of scrubs te maken met ananas. Omdat ik hier erg enthousiast over ben, wil ik deze graag met jullie delen.

Zodra ik de ingrediënten in huis heb voor enkele van deze maskers, ga ik ze zeker uittesten.

De recepten:

Pineapple & Olive Mask:
- 2 flinke stukken ananas
- 3 eetlepels olijfolie
- halve eetlepel honing
Combineer de ingrediënten in een blender tot een glad mengsel. Breng het aan op je vochtige gezicht en laat het 10 minuten inwerken. Afspoelen met lauwwarm water.

Pineapple Facial Scrub
- 2 flinke stukken ananas
- 1 eetlepel ananas sap (optioneel)
- 1 eetlepel honing
- 1 eetlepel fijne suiker of havermout
Combineer de ingrediënten in een blender en maak er een glad papje van. Masseer over je vochtige huid. Laat 5 minuten inwerken en spoel het vervolgens af met lauwwarm water. Zorg dat de ananas niet in je ogen komt, het kan prikken!

Pineapple Facial Mask
- flinke stukken ananas of ananas sap
Pureer de stukken in een blender en breng aan op je gezicht. Het sap kun je aanbrengen met een watje. Het is een beetje plakkerig maar laat het gewoon 10 minuten intrekken voordat je het afspoelt. Je gezicht is glowy en fris!

Pineapple Tightning Mask
- 2 flinke stukken ananas
- 1 eiwit
- 1 eetlepel honing
Combineer de ananas en de honing in een blender en meng het tot een glad papje. Klop het eiwit stijf en voeg het bij de rest. Breng het aan op je vochtige gezicht en laat het 20 minuten. inwerken. Dit masker reinigt en verkleint je poriën. Het is denk ik alleen geschikt voor een vette of olieachtige huid, een droge huid zal te trekkerig aanvoelen na gebruik van dit masker.

Deze recepten komen direct van het blog van TheSecretGarden. Deze is hier te vinden.

0 reacties:

Een reactie posten

Over mij

Een paar kreten over mij:Eigenwijs, koppig, 24 jaar, samenwonend, relatie, student, huishoudelijk medewerker thuiszorg, vrijwilliger Stichting Leergeld Oss, bijna verhuizen!

Ik hou van: scrub, gezichtsmaskers, koken, lezen, badderen, films en slapen.