donderdag 12 februari 2009

Polen

Vorige week ben ik met mijn opleiding naar Polen geweest. Deze studiereis bestond voornamelijk uit het opdoen van de geschiedenis van Polen. Ik ben onder andere in Auschwitz en Birkenau geweest, een concentratie en vernietigingskamp uit de tweede wereldoorlog.

Van Auschwitz


Gelukkig heeft Polen naast dit stukje verschrikkelijke geschiedenis ook mooie kanten. Zo ben ik ook in een zoutmijn geweest en hebben we rondgelopen door de prachtige stad Krakau.

Nog een mooie bijkomstigheid van de reis. Namelijk de prijzen in het land. 1 zloty = ongeveer €0,25. Een klasgenoot en ik zijn elke dag lekker uit eten geweest voor maximaal 10 euro per persoon. Ook heb ik natuurlijk even op de cosmetica afdeling gekeken van de drogisterijen. Er was veel overeenkomst met Nederland en daarom heb ik niet heel veel gekocht. Ik moest wel mijn zloty's opmaken aan het eind van de trip dus ik heb gekocht:


MacFactor oogschaduw: Moonshine Meadows


Van 11-2-2009




Van 11-2-2009


Ik heb al een andere duo van dezelfde uitgave en ik vind het heerlijk. Meerdere vriendinnen hebben me aangeraden om een keertje groene oogschaduw uit te proberen vandaar dat het me ideaal leek om dit merk lekker goedkoop te halen.



Wibe nagellak: Nasty&Cool


Van 11-2-2009




Van 11-2-2009


Ik ken dit merk niet en omgerekend naar euro's kostte dit nagellakje nog geen euro! Ik heb hem gisteren opgedaan om uit te proberen. Je hebt zeker twee laagjes nodig voordat je nagels goed gedekt zijn maar de kleur is prachtig diep rood/paars en blijft tot nu toe goed zitten. Opbrengen is makkelijk met een bokkenpoot gevormd kwastje.


Oorbellen:

Ik ben dol op oorbellen en deze had ik nog niet gezien in Nederland. Ik moest ze hebben!


Van 11-2-2009

1 reacties:

Anoniem zei

leuk!

Een reactie posten

Over mij

Een paar kreten over mij:Eigenwijs, koppig, 24 jaar, samenwonend, relatie, student, huishoudelijk medewerker thuiszorg, vrijwilliger Stichting Leergeld Oss, bijna verhuizen!

Ik hou van: scrub, gezichtsmaskers, koken, lezen, badderen, films en slapen.