woensdag 18 februari 2009

Maskers getest

Ik heb gisteren mijn eigen gemaakte Mayocado conditioner, Ananas gezichtsscrub en lipscrub geprobeerd.

Mijn probeersels hadden zeker punten die verbeterd konden worden.

Van 17-2-2009


Zo was de Mayocado conditioner niet egaal genoeg voor mijn haar, de volgende keer ga ik deze met een staafmixer maken. Dat betekent wel dat ik deze niet meer kan maken totdat ik verhuisd ben want mijn staafmixer ligt ergens in een doos bij mijn broer in de kelder en mijn moeder heeft zoiets niet.

Ook heb ik wel een dubbele hoeveelheid nodig om mijn gehele haar goed in te kunnen masseren met het goedje.

Desondanks heb ik wel het gevoel dat mijn haar fijner is dan voorheen. Ik heb van mezelf veel en best dik haar waardoor het heel zwaar aanvoelt soms. Nu voelt het erg licht. Lekker dus!

De Ananas gezichtsscrub was ook niet perfect gelukt. Het goedje was veel te dun en de havermout werkte niet echt goed als scrub. De volgende keer maar eens proberen met suiker. Ook moet ik eens gaan nadenken hoe ik het goedje wat steviger kan krijgen. Misschien een beetje yoghurt of minder rijpe ananas gebruiken. Ik ga er nog wel mee experimenteren.

Wat wel goed gelukt is, maar ook het makkelijkste was om te maken was de lipscrub. Dat voelt echt hemels aan om in te laten werken. En het smaakt ook nog eens lekker fris en zoet door de honing met druppels citroensap. Echt een aanrader voor lekkere zachte lippen.
Mijn vriend vond het ook erg lekker ;)

4 reacties:

Anoniem zei

Leuk dat je eigen product maken

Anoniem zei

Wat tof dat je eigen producten maakt! dat is zoo leuk he! ik heb pas mijn eigen zeep gemaakt maar hij was niet helemaal goed gelukt :-( gewoon nog even oefenen ;-)

ioon zei

Als ik straks verhuisd ben naar mijn eigen plekje ga ik nog meer experimenteren. Dan kan ik tenminste ook alles vies maken zonder commentaar te krijgen van familie haha.

Eigen zeep maken lijkt me ook heeeel leuk. Maar ook wel meer werk :o

Senna zei

Wat stoer dat je je eigen producten maakt! Zodra je de magische combo's hebt ontdekt houd ik me graag aanbevolen ;-)

Een reactie posten

Over mij

Een paar kreten over mij:Eigenwijs, koppig, 24 jaar, samenwonend, relatie, student, huishoudelijk medewerker thuiszorg, vrijwilliger Stichting Leergeld Oss, bijna verhuizen!

Ik hou van: scrub, gezichtsmaskers, koken, lezen, badderen, films en slapen.