zondag 12 april 2009

Kneip Dagcreme - Hydro Balans

Sinds anderhalve week gebruik ik eindelijk mijn nieuwe dagcreme van Kneipp. De eerste paar dagen waren vooral wennen want de substantie is heel anders dan mijn Hema dagcreme die ik hiervoor had.

De Kneipp dagcreme is verzorgend, verfrissend en kalmerend voor de huid zeggen ze zelf. Ook voorkomt het huidirritaties volgens de verpakking.
Dat laatste klopt denk ik ook wel, er zitten namelijk geen kleurstoffen en conserveringsmiddelen in deze dagcreme. En er zitten ook geen mineraaloliën, paraffine of siliconenoliën in.

Dat klinkt dus allemaal erg goed.



Wat me als eerste opviel is dat het ontzettend snel in je huid trekt. Op het begin dacht ik dat ik te weinig opsmeerde maar ik moet gewoon sneller smeren omdat het anders al ingetrokken is voordat ik het goed kan verdelen over mijn gezicht.
De substantie is ook absoluut niet vettig, er komt geen laagje op mijn gezicht wat later onhandig kan worden met make-up.

Wat doet het wel. Het geeft een geweldig zachte huid. Een wow moment. Ik heb al meerdere complimenten gehad. Natuurlijk van mijn vriend die nu niet meer van mijn wangen af kan blijven maar ook van mijn opa nadat ik hem drie zoenen had gegeven. Ook een vriendin van mijn moeder gaf een positieve reactie na de drie zoenen.

De geur is precies hetzelfde als van mijn bodylotion. Ik vind het naar snijbloemen ruiken, een beetje naar bloemist zelfs. Zelf vind ik dat een prettige geur maar hij blijft niet om mijn gezicht hangen ofzo dus veel maakt het ook niet uit. Het is wel een frisse geur.

Conclusie: Een echte aanrader! Ook voor mensen die een gevoelige huid hebben is dit een goed product omdat er geen maffe toevoegingen bij zitten. De prijs is misschien wat hoger dan een smeersel van het kruidvat of de hema maar zeker dubbel en dwars het geld waard.

6 reacties:

Marlinda zei

Klinkt goed!
Hoeveel kostte hij dan??
En is hij voor alle huidtypen??

Anoniem zei

Ik had verkeerd gelezen en dacht dat dit een handcreme was, dus toen je zei dat je vriend niet van je wangen af kon blijven, raakte ik helemaal in de war -.-' (ik ben ook heel simpel)
Deze klinkt wel goed! Vooral dat ie snel intrekt vind ik heel fijn. Scheelt wat tijd in de ochtend :)

Anne zei

Ik heb best wel een gevoelige huid, dus dit lijkt me een hele fijne dagcrème!

Mademoiselle zei

Ik wist niet eens dat Kneipp ook dagcrème had, ik ken het alleen van badolie! Ik wil deze ook eens proberen, is er ook een variant voor de vette/gemengde huid of zou deze ook voor mijn huid geschikt zijn? En nog een extra pluspuntje, Kneipp test niet op dieren. <3

ioon zei

Ik weet niet of hij voor alle huidtypen is. Er staat bij de omschrijving niet echt een huidtype bij, alleen dat hij hydraterend werkt.

De andere dagcreme (Zachte Huid) heeft ook UV-filter (heeft deze niet helaas). Maar ook daarbij is geen huidtype vermeld. Alleen dat het beschermt tegen uitdrogen.

De prijs: bij drogisterij.net €12,95. Wel prijzig maar wat mij betreft het geld wel waard.

BeautyQueen zei

Ik wist ook niet dat Kneipp dagcremes had, maar zo te horen is hij superfijn! Helaas heb ik al een dagcreme waarbij ik zweer dus zal deze er niet inzitten voor mij...

Een reactie posten

Over mij

Een paar kreten over mij:Eigenwijs, koppig, 24 jaar, samenwonend, relatie, student, huishoudelijk medewerker thuiszorg, vrijwilliger Stichting Leergeld Oss, bijna verhuizen!

Ik hou van: scrub, gezichtsmaskers, koken, lezen, badderen, films en slapen.