maandag 20 april 2009

De antwoorden!

Nu mijn antwoorden op jullie vragen maar ten eerste wil ik iedereen bedanken die een vraag gesteld heeft. Ik vind het namelijk stiekem best leuk dat jullie geïnteresseerd zijn in mij :D

Beautyqueen:
Je hebt een vriend: Hoelang zijn jullie al samen?
We zijn bij elkaar sinds 11 september 2005, dus nu 3,5 jaar.

Hoe kwam je op het idee om een eigen blog te starten?
Ik wilde al best lang een eigen blog en ik ben al een paar keer gestart maar telkens had ik na een paar dagen al geen inspiratie meer. Tot een vriendin mij begon te bestoken met foto's van haar make-up aankopen en ik tegen haar zei 'goh je zou een eigen blog moeten beginnen'. Zij antwoordde daarop dat haar dat helemaal niet leuk leek enzo. En toen bedacht ik me, het lijkt mij wél leuk. Vooral ook omdat ik graag zelf reviews zoek van producten voordat ik ze ga kopen, dus andere mensen zullen dat ook wel doen.
Het onderwerp beauty komt vooral door andere bloggers. Het is een onderwerp dat denk ik iedere vrouw wel enigzins aanspreekt en makkelijk over valt te schrijven als je maar bij je zelf blijft.
Enigzins ben ik dus een 'na-aper' van blogs als MissLipgloss en Beautygloss. Maar ook weer niet omdat ik eigenlijk niet zo geïnteresseerd ben in berichten plaatsen over nieuwe lijnen van make-up en zo. Ik typ liever over mijn eigen ervaringen en bestellingen :D

Amanda:
Favoriet gerecht:
Poeh een moeilijke. Ik denk dat dit spinaziepureepotje is. Dat is een gerecht met verse spinazie, aardappelpurree, rundvleesreepjes en oude kaas. Heel simpel om te maken en echt jammie heerlijk. Recept staat hier :D

Hoelang woon je samen?
We wonen samen sinds de zomer van 2006. We zijn vrij vlot gaan samenwonen doordat mijn huisgenootje uit het huis trok om zelf samen te gaan wonen. Van de stichting waar ik het huis van huurde moest er een tweede bewoner in. Ik heb mijn vriend toen voorgesteld om bij mij in te komen wonen maar hij moest daar nog over na denken. Ik heb in de tussentijd gezocht naar een nieuwe huisgenoot maar ik vond het idee om met een vreemde in een rijtjeshuis zonder sloten op de slaapkamers te wonen niet zo super. Gelukkig wilde mijn vriend het ook wel proberen. Hij kon immers altijd weer terug naar zijn ouders en we zaten toch niet vast aan dat huis.

Wil je gaan trouwen?
Dit weet ik eigenlijk nog niet. Van de ene kant hecht ik weinig waarde aan het huwelijk. Ik zou sowieso geen jurk willen, geen feest, geen receptie en alleen getuigen. We hebben het er wel vorig jaar over gehad i.v.m. de aankoop van ons appartement. Omdat mijn vriend trouwen een eng volwassen idee vond hebben we gekozen voor een samenlevingscontract. Iets wat veeeel duurder is dan trouwen op de manier zoals ik het in mijn hoofd heb.
Dus nu wil ik trouwen als er kinderen op komst zijn. Puur omdat dit beter is voor het geval dat ik te overlijden kom want dan zou mijn vriend aan moeten tonen dat hij de vader is enzo. Eigenlijk zou ik dus alleen trouwen voor het gemak haha en niet om het huwelijk idee. Dat heeft voor mij weinig waarde, zeker nu zowat half Nederland om een wissewasje gaat scheiden.

Wat is het eerste dat je doet als je uit bed rolt?
Het allereerste is naar de toilet gaan. Mijn blaas knapt altijd zowat uit elkaar als ik wakker word. Zelfs als ik nog niet op hoef te staan maar gewoon een keertje wakker word. Heel irritant eigenlijk...

Dhini:
Heb je een broer(tje) of zus?
Ik heb twee broers. Eentje is ouder dan ik en is nu *denk denk* 26. Mijn andere broer is twee jaar jonger dan en is nu dus 22. Geen zussen. Soms ben ik daar blij mee want zussen zijn wel moeilijker, soms vind ik dat jammer want het kan ook heel gezellig zijn met zussen. En ik moet altijd alle cadeau's regelen in de familie omdat ik de zus ben....

Zuleika:
Ik wil eigenlijk ook wel meer weten over je vriend.
Mijn vriend komt uit Rijswijk ZH en heet Stefan. Ik heb hem ontmoet via.... internet haha. We hadden een gezamelijke vriendin die gebeld werd door een dude uit Mauritius en we waren allebei in gesprek met haar om uit te zoeken uit welk land ze gebeld werd. Zij voegde ons toen toe aan één gesprek want dat was makkelijker voor haar en zo hebben we elkaar toegevoegd aan MSN en gingen we hele dagen lang (letterlijk!) met elkaar chatten. Elkaar uiteindelijk ontmoet op een concert en nog afgesproken op een festival. Dat laatste ging mis want ik was mijn stem kwijt en wilde hem roepen maarja dat ging niet. Ik moest ook eerder weg van dat festival omdat mijn vrienden dachten dat ik dood ging aan mijn keelontsteking.

Als werk maakt hij websites. Hij heeft o.a. gratisbanners en bannersketch gemaakt. Ook is hij bezig aan een spelletje dat Digigup heet (digitaal visjes voeren en verzorgen) en heeft hij onlangs MetalSampler gelanceerd. Daar kunnen beginnende bands hun muziek uploaden en zo aan een groter publiek tonen.


(De enige beetje leuke foto van ons samen vind ik)

Ehmm hij is best lang vind ik, 1m92 en hij heeft lang blond haar. Langer haar dan ik zelfs! En ik mag zijn haar niet knippen omdat hij bang is dat ik het verkeerde knip. Zijn haar is zijn pride & joy...

Nina:
Wat zijn je goede en slechte eigenschappen? (vind ik niet erg om te beantwoorden hoor ;) )
Mijn slechte eigenschappen zijn dat ik soms nogal bot over kan komen. Ik ben ontzettend nieuwsgierig naar mensen en dingen en ik wil overal van op de hoogte zijn.
Ik kan erg koppig zijn en eigenwijs. Als ik in mijn hoofd heb zitten dat iets op een bepaalde manier moet of dat ik gelijk heb. Nou dan berg je maar :D
Mijn goeie eigenschappen zijn dat ik leergierig ben. Ik ben geïnteresseerd in het verhaal van mensen, ik ben maatschappelijk betrokken en heb snel plezier in mijn werk. Ik doe ook graag mijn werk goed (soms té goed).

Renesmurf:
Ik vraag me ernstig af wat jij nou van smurfen vindt?
Oké ik lach krom toen ik deze vraag las. Maar ik vond het liedje altijd gruwelijk irritant en eigenlijk de rest van de smurfen ook. Ik vond het wel leuk toen er kindersmurfen kwamen. Verder heb ik er nooit echt iets mee gehad eigenlijk...

Serena:
Filmpjes en foto's van het nieuwe huis:
Jaaa deze komen. A.s. Vrijdag is de oplevering en dan komen er sowieso foto's van de keuken en de badkamer. Filmpje komt er uiteindelijk vast ook wel. Mijn vriend vindt dat wel leuk om te maken :D

Heb je een huisdier?
We hebben drie ontzettend maffe goudvissen. Deze komen naar je toe gezwommen als je de kamer binnenloopt en ze zijn af en toe helemaal hyper en dan racen ze door de kom heen. Binnenkort (na de verhuizing) krijgen ze ook een groter huis. Mijn vriend is namelijk al 2 jaar aan het zeuren om een aquarium en ik heb eindelijk toegegeven...



Mijn vriend wil eigenlijk nog wel meer dieren. Hij wil een heel aquarium met tropische vissen. Hij wil vogeltjes maar hij heeft astma dus dat zal niet snel gebeuren. Ook vindt hij katten er leuk en honden. En ik wil zou graag kleine schildpadjes willen. Maar daar hebben we allemaal geen plek voor en ik ben echt heel slecht in het verzorgen van dieren... Ik vergeet ze namelijk eten te geef *schaam*.

Maaike:
Wat is het duurste beautyproduct dat je hebt?
Poeh dat is een hele moeilijke vraag eigenlijk. Ik heb niet zoveel belachelijk dure dingen want ik ben maar een arme student die maar 50 euro per maand uit mag geven aan beautyzooi :D
Maar ik denk dat het duurste mijn 20delige kwastenset is die ik via ebay gekocht heb. Deze was €17,=. Op de 2e plaats komt de Urban Decay die ik laatst gekocht heb via Marktplaats.

Het goedkoopste is denk ik de shampoo van Marc Daniels die ik voor een euro bij Kruidvat gekocht heb.

Anoniem:
Hoevaak per week was jij je haar?
Ik was mijn haar om de dag. Als ik het vaker was dan wordt het te snel vet en als ik langer wacht dan heb ik een vette plak kop :D

Hoe oud ben je nu en hoe oud is je vriend?
Ik ben zelf 24 jaar. Ik ben jarig op 27 december. Mijn vriend is 23 jaar, hij wordt 24 half september. Hij is dus gemaakt toen ik werd geboren ongeveer ;)

Fraukelicious:
Welke kledingstijl heb je?
Ik heb een maatje meer dus ik draag altijd heel basic kleding. Vooral omdat zodra er een printje op staat of een friemeltje aan zit het meteen heel erg aankleed. En vaak zijn het van die oma printjes. Getsie dus.
Ik ben dus heel basic, spijkerbroek, zwarte stretchbroek of een lange rok met daarop een truitje met een V-hals. Ik draag wel kleurtjes als rood en geel :D
En ik koop eigenlijk al mijn kleren bij M&S omdat ze daar dezelfde kleren in maat 36 en maat 56 hebben zonder dat ze ze tent-achtig maken.

Waar laat je je haar knippen?
Ik ga altijd naar dezelfde kapper namelijk Designkappers in Oss. Gezellige meiden van mijn eigen leeftijd. Ik krijg er altijd een kopje koffie of water. Kom je donderdag of vrijdag avond dan kun je ook een glaasje wijn of rosé krijgen. Ze geven heeeerlijke hoofdmassages bij het wassen van je haar en je spaart punten voor korting op de behandeling of producten. Ohja en ze zijn niet heel belachelijk duur: €19,95 voor knippen :D

Hoe reinig je je gezicht?
's Ochtends plens ik alleen wat water in mijn gezicht om wakker te worden.
's Avonds haal ik mijn oog make-up er af met Kruidvat Oog en lip make-up remover. Daarna masseer ik mijn gezicht in met gezichtsreinigersmelk van Iseree. Dat haal ik er af met een wattenschijfje. Daarna ga ik met de rozenwaterlotion van Kruidvat over mijn gezicht met een wattenschijfje en dan ben ik weer helemaal fris en schoon (in mijn gezicht dan...).

Welk merk is je favo mascara?
Ik heb nog nooit iemand anders er positief over gehoord maar ik hou echt van de nivea mascara's. De borsteltjes zijn perfect voor mij (ik hou niet van die gigantische) en hij blijft goed zitten. Ik heb wel alleen waterproof mascara omdat ik heel snel traanogen krijg van de wind, van zonlicht en van de hooikoorts.

Heb je highlights/lowlights in je haar?
Er moeten er ergens nog wel wat zitten van een paar jaar geleden maar niks recents. Ik blondeer mijn haar altijd en doe er daarna Henna overheen. Ik weet dat iedereen zegt dat dat niet kan en niet mag en bladiebla maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad en heb nu een vrij natuurlijke rode haarkleur waar ik erg tevreden over ben :D

Zo dat waren mijn antwoorden. Ik hoop dat jullie het net zo leuk vinden om te lezen als ik vond om het te beantwoorden :D

13 reacties:

Maaike (Honestbeauty) zei

oef! Nog iemand die net als ik een beperkt budget heeft :)

Op veel blogs loopt iedereen te pronken met z'n dure spulletjes en dan vraag ik me echt af waar die het geld vandaan halen ( toch als je ziet dat ze nog studeren).

Grtz!

ioon zei

Ja dat vraag ik me dus ook weleens af want ik werk wel enzo maar ik hou echt geen geld over voor zoveel dure dingen.
Maarja ik koop wel leuke aanbiedingen en dan kom je nog eens iets verrassends tegen :D

Elien zei

Leuk om te lezen! :)

BeautyQueen zei

Leuk om te lezen! En wat veel vragen, nouja: ik weet nu veel meer over wie je bent

Anoniem zei

Superleuk om te lezen!!

Anoniem zei

Erg tof om te lezen, je hebt alles duidelijk beantwoord. Had ik maar wat meer vragen gesteld ;)
Liefs, Frauke

ioon zei

Hahaha misschien kun je ze bewaren voor een volgende keer ;)

Dhini zei

Echt leuk om te lezen.

Maaike zei

Zo!
Ik heb lekker nieuwsgierig alles gelezen ;)!

Annemiek zei

Leuk om te lezen!
en ik vind je geen na-aper ofzo van misslipgloss of beautygloss! Vind het gewoon heel anders! en je test ook gewoon lekker gewone producten. Zoals hierboven ookal staat.. ik weet ook niet waar iedereen dat grote budget vandaan haalt (niet dat ik het niet leuk vind om erover te lezen. anders zou ik ze niet volgen!)! En jij test meestal gewoon dingen dat als je denkt: oh dat klinkt wel erg goed! kun je het ook daadwerkelijk kopen!
Erg leuk!

Gonny zei

Leuke vragen en antwoorden ^^

Dara zei

aaaah de UDPP
die wil ik al best lang, ik zal dus zéker de review checken; ik zit de hele week gekluisterd ;)

Nina zei

Leuk! :D

Een reactie posten

Over mij

Een paar kreten over mij:Eigenwijs, koppig, 24 jaar, samenwonend, relatie, student, huishoudelijk medewerker thuiszorg, vrijwilliger Stichting Leergeld Oss, bijna verhuizen!

Ik hou van: scrub, gezichtsmaskers, koken, lezen, badderen, films en slapen.