donderdag 16 april 2009

Vloeren kiezen

Zoals jullie vast ondertussen allemaal weten ga ik binnenkort verhuizen.

24 april (volgende week vrijdag!) is de oplevering al en meteen de maandag daarna wordt onze vloer gelegd.

Omdat ik eindelijk foto's heb gemaakt van de voorbeelden voor op de vloer, iedereen blijft er maar naar vragen. En toen dacht ik, ik ga er een blogje over schrijven. Hebben we iedereen in één klap geïnformeerd. :D

We hebben gekozen voor een grindvloer en dit om verschillende redenen. Zo hebben we alleen maar vloerverwarming en daardoor vallen een hoop opties af als vloerbedekking en parket. Deze vormen isoleren te goed en zouden ons appartement niet goed genoeg isoleren.

Dus de opties die we wel hadden waren tegels en grindvloer.

Tegels vind ik wel mooi, maar ook erg kaal en hol klinken in een huis. Grind daarentegen klinkt wat zachter en je kunt er makkelijk kleur combinaties in maken. Qua geld maakt het weinig verschil, het is allebei ontzettend duur eigenlijk.

Maar oh wat is het moeilijk om een kleur te kiezen. Helemaal als je nog niet in je appartement kan, nog geen meubels hebt en eigenlijk ook geen idee meer hebt welke kleuren je precies gekozen hebt voor je keuken...

Dus ik naar de keukenboer om daar wat stalen met kleuren op te halen zodat ik die mee kan nemen naar de vloerboer. En zelfs dan is het moeilijk. Het is moeilijk om je voor te stellen hoe iets er uit komt te zien over de gehele vloer van je appartement.



We hebben twee voorbeelden laten maken. Eentje met een witte spikkel (1) er in, dat leek ons de boel mooi opbreken en eentje zonder de witte spikkel (2). Onze eerste voorkeur ging uit naar de tegel met een witte spikkel tot dat mijn schoonbroertje opeens de opmerking maakte dat het wel veel witte spikkels zouden worden als je bedenkt dat de hele vloer gespikkeld zou worden. Aargh nog meer twijfel!



We hebben toen de tegels tegen de muur gezet bij de computers en het er gewoon een tijdje niet over gehad. En toen opeens zag ik het, er zit een sparkle in het grijze steentje. En toen wist ik het, die moest het worden. En zo hebben we uiteindelijk toch nog kunnen kiezen.

Welke vinden jullie het mooiste?

12 reacties:

Anoniem zei

Ik vind de 2e eigenlijk mooier, denk idd ook dat het anders teveel spikkel wordt. Maar kies wat jullie zelf het leukst vinden he!:)

Hanne zei

Ik vind ze alle 2 super mooi! nu moeten we alleen nog je vriend zien :P

ioon zei

Haha als hij me toestemming geeft zal ik met de tijd wel een foto plaatsen :D

@Astrid: We hebben al gekozen ;) Maar vroeg me af wat anderen er van vinden :D

rachel zei

ik vind ze ook idd allebei mooi, maar die met die witte spikkels word idd een spikkel vloer maar het heeft wel weer wat, ja kan ook moeilijk met die dingen overweg hoor hahah besluitloos als het maar kan!! maar weet zeker dat het heel mooi gaat worden in het huisje :D

Annemiek zei

Goede keuze! Erg mooi!

Komt er binnenkort een artikel over de UDPP? Ben er erg benieuwd naar!

ioon zei

Ja volgende week komt er een stuk over de UDPP. Dan heb ik genoeg gelegenheden gehad om 'm te testen :D

Elien zei

Ik vind nummertje 2 mooier! :)

Maaike (Honestbeauty) zei

Ik kan niet kiezen hoor!

Ze lijken beiden mooi.

K zie heel graag zo donkerdere vloeren.

Vloeren en keukens kiezen is voor mij wel nog ver van m'n bed show ( helaas).

Dara zei

ik ga voor 2, je broertje heet gelijk anders word het misschien heel erg : BOOM, stipjeees ;)

succes met kiezen ;)

Anoniem zei

Hii
Onze eerste voorkeur ging uit naar de tegel met een witte spikkel tot dat mijn schoonbroertje opeens de opmerking maakte dat het wel veel witte spikkels zouden worden als je bedenkt dat de hele vloer gespikkeld zou worden. Aargh nog meer twijfel
vloeren

De Linkbuilder zei

Ik zou ook voor 2 gaan is toch mooier als een gietvloer zoals hier.

Richelle zei

Zelf vond ik het ook moeilijk toen ik ging verhuizen en een vloer moest uitzoeken. Uiteindelijk heb ik gekozen voor leefbeton als vloer voor in mijn keuken. Dit is echt een ideale vloer voor in de keuken. Erg gemakkelijk schoon te maken en een sterke vloer.

Een reactie posten

Over mij

Een paar kreten over mij:Eigenwijs, koppig, 24 jaar, samenwonend, relatie, student, huishoudelijk medewerker thuiszorg, vrijwilliger Stichting Leergeld Oss, bijna verhuizen!

Ik hou van: scrub, gezichtsmaskers, koken, lezen, badderen, films en slapen.