vrijdag 10 april 2009

Mijn shampoo

Een stukje over mijn shampoo, die bijna op is :(

Ik gebruik sinds december 2008 de shampoo die mijn kapper me al 2 jaar aanraadt. 2 jaar lang heeft ze me elke keer weer een tester meegegeven en uitgelegd waarom ik juist deze shampoo moest gebruiken.



Ik heb door de jaren heen mijn haren vaak geblondeerd, geverfd, geblondeerd en weer geverfd. Oftewel mijn haar is moe. Omdat mijn haar moe is krijg ik snel gespleten haarpunten en daarbij veel klitten. Dat is niks voor iemand die jarenlang kort en makkelijk haar gewend is. Ik heb dan ook in de afgelopen 4 jaar regelmatig de neiging gehad de schaar er in te laten zetten en weer naar een korte coupe te gaan. Gelukkig hield mijn vriend me altijd tegen, hij houdt van lang haar en heeft de kapper me deze shampoo aangeraden.

De shampoo is: Matrix Biolage - Forthe Thérapie. (Versterkt zwak, vermoeid haar).

Wat ze er zelf over zeggen is het volgende:

Biolage Fortifying Shampoo is een mild reinigende shampoo met krachtige ceramide die het haar reinigt en herstelt en helpt het haar weer sterk, handelbaar en vitaal te maken.

Biolage Fortethérapie met gepatenteerde Cerafusion technologie versterkt zwak, vermoeid of chemisch belast haar met een intens herstel en nieuwe kracht. Formules met stimulerende citroengras en mango helpen de natuurlijke veerkracht van het haar te herstellen. Bij gebruik van de shampoo zal het haar tot 90% minder breken, vergeleken met onbehandeld haar, doordat het haar omhuld wordt met versterkende ceramide.

(Ceramide is een stof die ook gevonden wordt in de vet in de toplaag van je huid. Dit vet zorgt ervoor dat je huid niet uitdroogt).

Zelf vind ik de geur van de shampoo heerlijk. Het heeft de echt kappersgeur en een lichte fruitgeur.

In de loop van de tijd heb ik ook werkelijk gemerkt dat ik minder snel gespleten haarpunten kreeg. Eerst had ik ze al een paar dagen nadat ik bij de kapper geweest was, en nu (pas) na ruim 2 maanden.

Bij deze shampoo gebruik ik de leave-in conditioner van dezelfde lijn, maar die vind ik niet heel bijzonder goed werken. Dus die koop ik niet nog een keertje.

De shampoo is te koop bij de kapper, HQ-hair en bij de nederlandse webshop HB Hairshop. Hij kost voor 250 ml rond de €13,= en voor 500 ml rond de €18,=.

Welke shampoo gebruiken jullie?

3 reacties:

Anoniem zei

Ziet er goed uit, maar ik hou het toch bij mijn yes to carrots :D

rachel zei

ziet er idd goed uit !! ik gebruik gewoon palmolive shampoo en conditioner en daarnaast haar masker van gliss kur aangezien ik 2x per dag me haar was ivm trainen, dan is me kop nat en ja dat wil ik dan wel ff wassen he :P

The Secret Garden zei

ah wat lief, zo'n ode aan je shampoo, hihi! ik gebruik onze eigen solid shampoo bar. Works for me! mn haren zijn echt gezond, dik, en groeien volgens mij 2x zo snel :D

Een reactie posten

Over mij

Een paar kreten over mij:Eigenwijs, koppig, 24 jaar, samenwonend, relatie, student, huishoudelijk medewerker thuiszorg, vrijwilliger Stichting Leergeld Oss, bijna verhuizen!

Ik hou van: scrub, gezichtsmaskers, koken, lezen, badderen, films en slapen.