zaterdag 11 april 2009

Rozenwater

Sinds een paar weken gebruik ik rozenwater om mijn gezicht elke avond mee schoon te maken.

Om specifiek te zijn, ik gebruik de Reinigings lotion, rozenwater van de Kruidvat. Nadat ik deze gekocht had zag ik dat er nog wel wat toevoegingen aanzitten zoals alcohol en paraben. Maar omdat ik niet meteen een product wil afschrijven om de inhoud ben ik 'm gewoon gaan gebruiken.



Ik maak mijn gezicht alleen 's avonds schoon omdat ik het gevoel heb dat ik als ik mijn gezicht twee keer op een dag schoonmaak, deze stroef wordt en ik juist meer puistjes krijg.

Wat ik meteen heel lekker vond aan het rozenwater is de geur. De geur is een beetje nostalgisch voor mij omdat ik ooit van mijn ouders en heel schattig flesje rozenwater gekregen heb op vakantie in Frankrijk. Ik was toen een jaar of 8 en ze verkochten deze flesjes in een heel klein stoffig winkeltje. Geweldig vond ik dat en ik vond de geur ook heel lekker maar je moet er van houden.

Ook heel lekker, het is fris! Gisteren heb ik mijn vriend ook zijn gezicht schoon laten maken met rozenwater en hij vond het ook erg verfrissend. Dus zeker na zo'n lekker zonnige warme dag als deze is het verfrissend op je huid.

Qua schoonmaak is het geen bijzonder spul. Het haalt vuil van je huid maar reinigt niet diep. Ik heb meer puistjes maar ik denk dat die meer door het eten van chocolade komen dan door het gebruik van deze lotion. Hij is nog niet op, dus ik blijf 'm sowieso nog even door gebruiken maar ik wil ook binnenkort proberen om mijn eigen rozenwater te maken. Ik heb hier een recept voor gevonden en die zal ik met de tijd met jullie gaan delen :D


Hebben jullie ervaring met het gebruik van rozenwater?

14 reacties:

Rosa zei

Veel mensen zijn positief over rosenwater, ik wil er ook maar eens wat van proberen!

Danique zei

ik heb deze rozenwater ook gebruikt, maar op de 1 of andere manier werkt deze idd niet zoals rozenwater zou moeten werken ofzo..
Ik gebruik zelf altijd rozenwater van Jacob Hooy, en die werkt echt geweldig voor mijn gevoelige huid!
Ik zou die gaan proberen, kun je als het goed is kopen de DA.

Marloes zei

Lijkt op zich wel fijn, maar dan inderdaad meer even na zo'n lange warme dag en niet voor een diepe reiniging ofzo. ^^

En van chocola krijg je geen puistjes. Je kunt er wel bultjes die soms vergeleken worden met puistjes(beter kijken dames), maar dan ben je allergisch voor chocola :)

ioon zei

Dat hebben al veel mensen tegen me gezegd. Toch is het zo dat als ik aan de chocola heb gezeten ik opeens puistjes (met prachtige witte kop) krijg. Blijf ik er vanaf, dan heb ik nergens last van...

Dus ik blijf bij mijn conclusie, ik krijg puistjes van chocola :)

joyca zei

Ik gebruik zelf rozenwater van de ETOS en dat is zonder toevoeging!

Deze wat jij gebruikt heeft dat wel en ik zou aanraden als jij deze op hebt om die van de ETOS te kopen en vragen bij iemand die daar werkt want die staat altijd achter het rozenwater!

Kijk maar is op mijn site daar staat een artikel erover en hoe die fles eruit ziet en ik kan er veel langer mee en heb er helemaal niet veel voor betaald iets van 5 euro dacht ik.

Eline zei

Ik heb er geen ervaring mee, wist ook niet dat rozenwater ook een reinigingslotion was. Misschien toch maar eens proberen.

Senna zei

Ik heb dit flesje vaak zien staan bij de Kruidvat en altijd getwijfeld of ik het eens een keer zou moeten proberen. Geen ervaringen hier dus maar houd ons zeker op de hoogte over een paar weken zodat we weten of je gezicht er op is gaan reageren of niet. x

Marlinda zei

Ik heb zelf geen evaring met rozenwater.
Ben benieuwd naar je recept!

Nicky zei

ik heb deze ook, vind m wel fijn! maar ik wil toch ook doe van de etos en dat Jacob Hooy-rozenwaer proberen, kijken of er ook verschil tussen zit.

En ja hij ruik lekker :)

hannah zei

ik koop altijd zo'n grote roze fles bij een turkse winkel. Voor 1,75! en er zit geen alcohol in, gewoon puur rozenwater dus.

ik gebruik het bijna elke avond/ochtend, nooit allebei.
en oja, je hield toch graag van in bad zitten? dan moet je eens 2 eetlepels rozen water in het water doen, ruikt heerlijk en je huid is dan lekker zacht.

ioon zei

Oh dat ga ik eens proberen :D bedankt voor de tip!

Anoniem zei

En, hoe is je huid nu?

Anoniem zei

pas gekocht in een marokaansz winkel en nu maar testen he?

Lies zei

Ik gebruikte het bovenstaande flesje van het kruidvat ook, en nu staat mijn gezicht vol rode vlekjes. Het lijkt een allergische reactie te zijn, en buiten het rozenwater is er niks nieuws met mijn gezicht in contact gekomen. Oppassen dus!

Een reactie posten

Over mij

Een paar kreten over mij:Eigenwijs, koppig, 24 jaar, samenwonend, relatie, student, huishoudelijk medewerker thuiszorg, vrijwilliger Stichting Leergeld Oss, bijna verhuizen!

Ik hou van: scrub, gezichtsmaskers, koken, lezen, badderen, films en slapen.