zondag 22 maart 2009

Haar 'de-toxen'

Na een druk weekend van mijn broer naar Dortmund brengen, op bezoek bij schoonouders en een feestje in Delft heb ik eindelijk even tijd om een stukje voor mijn blog te schrijven. Vandaag over de 'De-Tox' shampoo van het merk Marc Daniels (uit Australië)

De stond bij het Kruidvat tussen de aanbiedingen en was maar €1,=! Ik kende het de-toxen qua term al van verschillende forums (of fora?) maar daarbij gingen ze aan de gang met appelcider-azijn en dat is een product dat ik niet snel in mijn haar zou smeren om uit te proberen. Toen ik dit product zag leek het me een mooie kans om het de-toxen veilig te proberen.



Wat belooft het:
Opzich staat er wel een grappig stukje achterop namelijk:

"The Marc Daniels three step program for fabo hair!
Step 1. Find a good hairdresser. Step 2. Get a haircut and a life! Step 3. Get marc daniels In De-Tox shampoo and use it to remove all traces of product build up in your hair. Removes impurities and mineral deposits. Great for chlorine build up and allows you a fresh start.
Directions: Apply to wet hair, work up into a rich lather. Rinse and repeat if necessary.
Remember: Treatment is everything!"

Natuurlijk heb ik 'm uitgeprobeerd en mijn vriend ook (hij heeft langer haar dan ik!) en het is een best fijn product. Of het echt die 'product build-up' verwijderd, dat weet ik eigenlijk niet want ik weet niet hoe ik dat kan voelen.

Wat ik wel merk van deze shampoo is dat het in eerste instantie je haar een beetje uitdroogt. Na gebruik van conditioner is dit natuurlijk opgelost. Ons haar voelde na gebruik heerlijk zacht aan en ook best licht. Ik vond dat wel prettig want ik heb een flink bos haar en dat wil soms aan gaan voelen als een chaos bos.

Het schuimt ook flink bij gebruik waardoor je dus maar weinig nodig hebt per wasbeurt. Dus of het echt de-toxed is weet ik niet maar een lekker goedkope goeie shampoo is het wel.

Qua geur trouwens, dat vond ik wel vreemd. Het heeft bijna geen geur. Volgens mij zit er wel iets met appel in, daar heeft het licht iets van weg. Dus waarschijnlijk hebben zij er appelcider-azijn-dinges-iets in gedaan.

Meer informatie over Marc Daniels en zijn producten: klik hier

15 reacties:

Sharona zei

Lekker goedkoop zo'n shampoo! :D

Anoniem zei

Nooi van gehoord die merk

Anoniem zei

Nou ja, de uiteindelijke conclusie is dan toch best positief of niet? En lekker goedkoop ook! Dat is zeker ook erg belangrijk!!

The Secret Garden zei

lekker goedkoop zeg! wat zijn de ingredienten?? is het puur natuur? mn moeder had gisteren bij de Lidl een natuurlijke shampoo gevonden trouwens.

ioon zei

Ik kan me niet voorstellen dat het puur natuur is maar jij kunt de ingrediënten waarschijnlijk beter ontcijferen dan ik.

Dit zijn ze:
Water, Sodium Laureth Sulfate, Cocoamide DEA (&) Glycerin (&) Diethanolamine, Triethanolamine, Polysorbate 20, Citric acid, PEG-150 Distearate, Fragrance, DMDM Hydantion.

Dat zegt mij voor 95% niets xD Maar het klinkt niet echt natuurlijk ;)

The Secret Garden zei

oei, SLS, hmmm nee dit is niet puur natuur ben ik bang haha! citric acid is citroenzuur, dat zit vaak in shampoo's om de natuurlijke pH weer in balans te krijgen (dat creeër je ook met een hair rinse) maar jeetje, er zit nog verder best een hoop 'rommel' bij. Ach ja, voor die euro, en mss werkt het wel! er zit iig geen siliconen toestanden in, die een filmpje om je haar heen leggen en dus zorgen voor build up, dus wat dat betreft is dit een shampoo die niet voor build up zorgt. Maar hij haalt de build up die er zit ook weer niet weg zegmaar.

ps. heb nieuwe grapefruit & orange bath tablets gemaakt, nu met parfum olie erbij in de geur tangerine, ruiken veel sterker en meer citrussy. ze liggen nu te drogen dus ik stuur morgen pas je pakketje op, kan deze er mooi bij, kun je vergelijken met de vorige :)

ioon zei

Klinkt goed :D Ben erg benieuwd naar de nieuwe maskers ook!

Wel jammer dat er troep in zit, hoewel ik het wel verwacht had xD Ik vind het altijd jammer dat die ingrediënten zo onbegrijpelijk zijn.

Nicky zei

Klinkt wel fijn, ik heb het alleen nog nooit bij 'mijn' kruidvat gezien!

Nicky zei

Oh ioni, ik had een vraagje, hoe kan ik een blog volgen ofzo? Zoals jij serena volgt?

Anoniem zei

Nog nooit van gehoord eigenlijk :$

Anoniem zei

Klinkt goed! Maar ik gebruik toch het liefst natuurlijke shampoo's.

ioon zei

Ik denk ook niet dat ik meer van deze shampoo ga kopen. Sowieso ook omdat het uit Australië komt, bedenk maar eens hoeveel milieuvervuiling het vervoer oplevert!

Ik heb verder nog nooit puur natuur shampoo gebruikt maar dat ga ik uiteraard nog wel een keer proberen :D

Anoniem zei

Ik ken het merk niet... Misschien straks is even langslopen bij het Kruidvat om te kijken :)

Nicky zei

Dankje voor het uitlegggen Ioon! :)

Anoniem zei

Hoe meer het schuimt hoe slechter het is opgepast ermee.Schuimiddel is SLS en blijft 5 dagen na elke wassing in je bloed .Het slaat zich op in je hart ,hersenen en longen.
Niet meer gebruiken dus!Hoe meer schuim hoe slechter het is voor je gezondheid.
Groetjes Rose haar-alternatiefnatuurkapsalon.

Een reactie posten

Over mij

Een paar kreten over mij:Eigenwijs, koppig, 24 jaar, samenwonend, relatie, student, huishoudelijk medewerker thuiszorg, vrijwilliger Stichting Leergeld Oss, bijna verhuizen!

Ik hou van: scrub, gezichtsmaskers, koken, lezen, badderen, films en slapen.