zondag 8 maart 2009

EDM bestelling nr. 2 "Het Vervolg...."

En dan nu, na het vervolg van TSG, het vervolg van mijn bestellen van EveryDayMinerals!

Ik had de bestelling nog niet verwacht omdat het bij mijn vorige bestelling langer duurde dan nu. Ik was ook heel toevallig op iemands blog aan het posten dat ik niet kon wachten tot mijn bestelling zou komen en ik was halverwege met typen toen *tring* de deurbel ging. De postbode kwam mijn pakje brengen van EDM! Haha ik helemaal blij.

Snel mee naar boven genomen om uit te pakken en wat zat er allemaal in....



Een grote Mint Color Corrector.
Ik had hier een proefje van in mijn sample pakket van de vorige bestelling en het werkt zo goed.
Ik krijg namelijk heel snel rode wangen. Dit krijg ik als ergens de verwarming aanstaat (droge lucht dus), als ik binnen zit in de zon, als ik me inspan, als ik buiten geweest ben. En dan zijn het geen mooie blosjes, nee het zijn knal rode vlekken!
Na het lezen van een 'ohmygloss' van MissLipgloss zag ik wat dé oplossing was, namelijk groene concealer. Ik moet toegeven, ik was skeptisch vooraf maar het is het proberen waard natuurlijk.En tot mijn verbazing, het werkt perfect! Als laatste hand aan mijn make-up doe ik wat Mint Concealer op en ik heb de hele dag geen last van die knalrode wangen. Yay!

De sample was onhandig in gebruik en omdat ik het toch dagelijks op doe vond ik het wel waard om een grote verpakking te kopen van $8,= en dat is €6,30. Ik doe er waarschijnlijk nog wel ruim een jaar mee!

Long Handled Kabuki Brush: Deze brush wilde ik al een tijdje, vooral voor het opbrengen van de mint concealer. Met de kabuki brush schijnt je foundation/concealer beter te blijven zitten en hij is gewoon ontzettend lekker zacht. Je hebt bij EDM een Baby Kabuki en deze Long Handled. Ik kan eigenlijk iedereen aanraden om de Long Handled te kopen. Deze is namelijk de halve lengte van mijn hand, helemaal niet 'long'. De Baby Kabuki schijnt echt heel klein te zijn.

De Long Handled Kabuki Brush kost $10,=, omgerekend €7,90

Ik vind de oogschaduws van EDM ook erg fijn om te gebruiken. Ik heb bij mijn bestelling de volgende samples gedaan:
* Bird House
* In the Garden
* Oasis
* Chamomile

Allemaal neutrale kleurtjes. Daar hou ik namelijk wel van.

Bird House is huidskleur oogschaduw. Zelf zeggen ze: licht bruin/zacht oranje en dat klopt ook wel. Maar op het plaatje van EDM lijkt hij veel donkerder.Het is een beetje roze/licht bruinig. Een matte oogschaduw.

In The Garden is bruine oogschaduw met shimmer met een koperengloed. Heel erg mooi vind ik. Ze noemen de kleur zelf Antiek Brons.

Oasis is een beige/gouden kleur met shimmer. Ze noemen het zelf een Gouden Gloed. Het is inderdaad beige met een gouden gloed, perfecte omschrijving. Ook weer erg mooi.

Chamomile is een hele zachte gouden kleur met shimmer. De kleur is een beetje wittig geel met een goude shimmer. Wederom een mooie kleur die goed te combineren is met andere kleuren.

Ik maak later in de week swatches van de kleuren. Ik neem dan meteen alle EDM oogschaduw kleurtjes mee die ik heb :)

Ik kreeg ook nog een gratis cadeautje! Yay!

Dit zijn: Kaolin Powder Sunlight - Finishing Powder en Natural Reflection Medium Bronzer - Finishing Powder.

De bronzer is niet echt iets voor mij, ik ben niet van het donkerder maken van mijn huid op een onnatuurlijke wijze. De andere past weer perfect bij mijn huidje, dus daar ben ik erg blij mee.

10 reacties:

Nicky zei

Everydayminerals is zo fijn!

Ik denk dat ik ook maar een sample van de colour corrector ga bestellen, heb last van couperose rond m'n neus. Jammer genoeg heb ik net besteld!

Anoniem zei

Wauw, EDM heeft nieuwe verpakkingen. Had nog niet gezien, hihi. Ik heb die mini-kabuki gehad, en die is ook inderdaad... erg mini :P haha. Heb er nu ééntje van Coastal Scents, die's heel fijn!

Anoniem zei

Ik heb Pearl Mint om rode kaakjes te verbergen :)
Is Mint Color Corrector sterker van kleur?

ioon zei

Ja volgens mij is de Mint Color Corrector wat groener. Dus als je echt, zoals ik, van die vuurrode wangen krijgt. Dekt de Pearl mint ook goed?

The Secret Garden zei

jeej! leuk he om een bestelling binnen te krijgen? daar vrolijk ik altijd van op. Ben zeer benieuwd naar de swatches en laat je ook voor/na foto's zien toevallig?

ioon zei

Goed idee! Heb ik meteen weer genoeg materiaal om stukjes over te schrijven volgende week :D

Anoniem zei

in the garden vind ik echt een geweldig mooie kleur, draag hem zelf heel vaak!

Senna zei

Mooie spulletjes heb je binnengekregen! Ik vind het ook altijd heerlijk om een pakketje te krijgen voelt altijd een beetje of je jarig bent terwijl je er natuurlijk zelf voor betaald hebt ;-) xx

Anoniem zei

Pearl Mint dekt ook heel goed, maar als je écht rode kaken hebt, dan is volgens mij een nog groenere tint beter :)

Anoniem zei

Heel leuk! Ik wou gister ook de free sample kit aanvragen, maar het mocht niet van me moeder. Omdat ze paypal niet vertrouwt en niet met een creditcard wil betalen. blablabla. Tsja, dat wordt wachten tot ik volwassen ben.. haha.
Trouwens, hele leuke site! Ik kom hier regelmatig. :D

Een reactie posten

Over mij

Een paar kreten over mij:Eigenwijs, koppig, 24 jaar, samenwonend, relatie, student, huishoudelijk medewerker thuiszorg, vrijwilliger Stichting Leergeld Oss, bijna verhuizen!

Ik hou van: scrub, gezichtsmaskers, koken, lezen, badderen, films en slapen.