maandag 16 maart 2009

Verhuizen

Even een privé stukje tussendoor :D

Ik heb vandaag een gadget toegevoegd aan de website. Namelijk een countdown. En waar telt hij naar af, vraag je je dan af (of niet natuurlijk).

Hij telt af naar de oplevering van ons appartement!

Tot de zomer van 2007 woonden mijn vriend en ik gezellig samen in een rijtjeshuis in Breda. We woonden daar in een anti-kraak woning. Anti-kraak is een manier voor huizeneigenaars om hun onbewoonde huizen, die vaak gesloopt gaan worden of wachten op een nieuwe huurder, te beschermen van krakers. Wij, de anti-krakers, schrijven ons in bij een organisatie en we betalen een klein beetje huur, de eigenaar van het pand betaald een beetje aan de organisatie en zo wonen wij lekker goedkoop en staat er niet zomaar een huis te verpieteren ergens in Nederland. Ideale situatie.

Zo woonden ik daar al vanaf november 2005 en mijn vriend is in de zomer van 2006 bij mij komen wonen. Heerlijk goedkoop, ruim en het zou pas gesloopt worden in 2010. Helaas ging die droom niet helemaal door want in de zomer van 2007 viel er een brief op de mat (in tweevoud) met de mededeling dat we binnen 3 weken uit ons huisje moesten zijn.

*paniek* uiteraard want waar moesten we heen? In drie weken kon ik geen nieuw huisje vinden. We stonden nog niet lang genoeg ingeschreven bij de woningbouwvereniging en voor particulier huren verdiende mijn vriend niet genoeg.

Gelukkig boden mijn ouders de oplossing. We konden samen, we wilden immers niet weer apart gaan wonen, bij hen terecht. Dus wij saampjes verhuizen naar mijn ouderlijk huis in een piepklein dorpje in Brabant.

Na een half jaar zag mijn vader een advertentie in een woningenblaadje. Dat was een advertentie met starters appartementen die te koop aangeboden werden. We hadden twee weken de tijd om ons in te schrijven. Meteen een afspraak gemaakt bij de bank, en ons daarna ingeschreven bij de makelaar.

Even later kregen we een telefoontje dat we ingeloot waren! Uit de 100 inschrijvingen waren wij ingeloot voor één van de 26 appartementen. Helemaal geweldig! Jammer genoeg moest het nog wel gebouwd worden en dat zou tot juni 2009 duren. Maar gelukkig hadden we wel uitzicht op ons eigen ding.



Hypotheek geregeld, samenlevingscontract met testamenten, keuken en badkamer uitzoeken, ik voelde me helemaal volwassen.

Bij de vorige Vereniging van Eigenaren vergadering (daarin komen alle eigenaren van de appartementen samen) kregen we te horen dat de oplevering eerder plaats gaat vinden want ze hadden de boel voor de winter dicht en hebben de hele winter binnen door kunnen werken.

Toen kwam alles opeens dichtbij en nu loop ik de hele dag met kriebels in mijn buik rond...

Nog maar 39 dagen en dan kunnen we eindelijk verhuizen!!!!!!!!

13 reacties:

Anoniem zei

Wat leuk!
Gefeliciteerd, lijkt me echt geweldig om een eigen huisje te hebben ^^
Weetje al hoe je 't gaat inrichten? In welke stijl?
Natuurlijk wel een grote badkamer hoop ik? haha!

xx Lilia

ioon zei

Helaas, geen bad en ook geen grote badkamer :( Het appartement is sowieso maar klein hoor :D maar wij hebben samen niet zoveel plek nodig, als we er maar samen wonen.

Anoniem zei

Het ziet er leuk uit allemaal! Lijkt me wel gezellig, zo samenwonen. Veel plezier dermee!

xx

Anoniem zei

Zier er leuk uit. Veel plezier

Sharona zei

Oeh leuk!

xx
www.beautygoods.blogspot.com

Anoniem zei

wat enorm leuk!! heel veel plezier in je nieuwe stekje!

Unknown zei

Wat ontzettend spannend, Ioni!

Leuk voor je en het ziet er leuk uit, die woningen!

Heb je er al zin in?

ioon zei

Oh ik kan niet beschrijven hoeveel zin ik er in heb. Als ik er aan denk voel ik me net een verliefde puber!

Anoniem zei

Hahaha, ik ben blij voor je! Hoop dat er geen problemen meer optreden enzo...

Ik zie alleen geen countdown?

Anoniem zei

Heyhey,

Wat grappig, via een andere site kom ik op de jouwe terecht, en de eerste foto die ik zie (van je huisje dus) is in het dorpje waar ik vandaan kom! Ik zal de naam niet noemen, voordat er gillende meisjes met beautyvragen voor je deur staan ;)

Maar succes met de verhuizing, en veel plezier in het dorpje! Misschien kom ik je nog wel eens tegen als ik bij mijn ouders ben...

Liefs,
Anne

Anoniem zei

gaaf zeg!! die 39 dagen vliegen zo om denk ik!

Anoniem zei

Wow wat een mooie lay-out! Ik kwam weer eens op je site en het zag er opeens heel anders uit..:P
en het appartement ziet er echt mooi uit :) (van de buitenkant :P) kan me voorstellen dat je erg veel zin hebt om te gaan verhuizen ;)
xx kim

Anoniem zei

Wat een leuk appartementje..die 39 dagen duren niet lang meer ;)

Een reactie posten

Over mij

Een paar kreten over mij:Eigenwijs, koppig, 24 jaar, samenwonend, relatie, student, huishoudelijk medewerker thuiszorg, vrijwilliger Stichting Leergeld Oss, bijna verhuizen!

Ik hou van: scrub, gezichtsmaskers, koken, lezen, badderen, films en slapen.