maandag 16 maart 2009

Kruidvat Baby Zemelenbad

Ik zag deze babybadschuim staan in het Kruidvat en omdat er een actie was met de kruidvat eigen merk producten heb ik deze gekocht. Het was namelijk, tweede product voor de halve prijs. Ik kan écht geen kortingen weerstaan.

Toen ik eenmaal thuis was en zag dat het een zemelenbad was, begon ik me af te vragen wat het nou eigenlijk is.

Achterop de fles staat: Kruidvat Baby Zemelenbad is speciaal ontwikkeld voor de gevoelige babyhuid. Kruidvat Baby Zemelenbad reinigt de tere babyhuid op een milde wijze en helpt uitdroging te voorkomen. De huid voelt weer zacht en soepel aan.

Hier word je dus niet veel wijzer betreft de zemelen. Ook met de geur kon ik weinig. Het heeft een duidelijke baby verzorgingsgeur met iets wat vaag op amandelen lijkt.

Toen ben ik maar gaan 'googlen' naar wat zemelen zijn. Ik kwam als eerst bij de uitleg van de VanDale:

ze·mel de 1 v(m) -en, -s buitenste vlies vd graankorrel 2 m,v -s iem die zemelt
ze·me·len zemelde, h gezemeld zaniken, zeuren

Het is dus een vliesje van een graankorrel ofwel tarwe. Het lijkt me stug dat dit babybadje over zeuren en zaniken gaat ;)

Bij het verder googlen kwam ik er achter dat zemelen een laxerende werking hebben bij inname en dat het veel gebruikt wordt bij darmopstoppingen. Leuk om te weten, maar heeft weinig van doen met het badje.

Door de producten te bekijken die opkwamen in de google zoekresultaten kwam ik er achter dat zemelen een herstellende werking hebben op vermoeide huid. Veel producten met zemelen die opkwamen waren bedoelt voor de droge huid.

In bad schuimt het spul best flink. Ik vind dat altijd wel leuk, soms ben ik echt nog een klein kind. Jammer genoeg was het geen stevige schuim en was deze naar mijn idee veel te snel weg.

Ik merkte wel dat mijn huid gevoed werd door het badje. Hij is heel mild en ik had geen irritaties. Er kwam ook geen laagje op mijn huid, dat heb ik vaak bij badspullen. Dan moet ik naderhand gaan scrubben om dat laagje er af te krijgen. Had ik bij dit badje geen last van.

Dus een aanrader voor mensen met een droge, gevoelige huid maar als je dat niet hebt, zou ik het niet aanschaffen. Er zijn betere en lekkerdere badschuimen dan deze.

6 reacties:

Nicky zei

Ik zei je toch dat het paardenvoedsel is! =D

ioon zei

Hahaha heb ik in de paardenvoedsel liggen badderen!

Anoniem zei

Schuim is altijd leuk, hoe oud je ook bent ^^

Nicky zei

Ioni kickt op paardenvoedsel...

Oh trouwens, ik heb de mint concealer ontvangen, thanks! ik schrijf er morgen een stukje over!

Anoniem zei

Shuim vind ik ook leuk

The Secret Garden zei

hahaaa die foto met dat vele schuim en dan van die voetjes erbovenuit, zo grappig! ik heb gelezen dat havermout ook goed is om mee in bad te gaan, voor een droge jeukende geirriteerde huid.

Een reactie posten

Over mij

Een paar kreten over mij:Eigenwijs, koppig, 24 jaar, samenwonend, relatie, student, huishoudelijk medewerker thuiszorg, vrijwilliger Stichting Leergeld Oss, bijna verhuizen!

Ik hou van: scrub, gezichtsmaskers, koken, lezen, badderen, films en slapen.