vrijdag 20 maart 2009

French Manicure

Ik heb het al een paar keer verteld maar omdat ik er zo trots op ben, doe ik het gewoon nog een keer :D
Ik ben namelijk na bijna 15 jaar nagelbijten eindelijk gestopt met die vervelende gewoonte. Yay voor mij!

Ik begon om mijn 9e met nagelbijten omdat mijn juffrouw dat toentertijd ook deed. Hoe beïnvloedbaar je bent als kind...onbegrijpelijk...

Mijn ouders hebben veel pogingen ondernomen om mij te laten stoppen. Van die vies smakende nagellak er op, tik op de vingers iedere keer als ik ging knabbelen en zelfs geld geboden. Het hielp allemaal niet.

Ik heb ook eigenlijk geen idee waardoor het nu wel gelukt is om te stoppen. Ik had mijn linker wijsvinger en middelvinger al laten groeien, omdat dat wel handig was met jeuk en op een gegeven moment vond ik het gewoon tijd om helemaal te stoppen.

Mijn nagels zijn nog niet zo mooi, ze zijn nog erg klein en ook nog best slapjes maar ik probeer dat te verbeteren met goede verzorging. Ik laat ze wekelijks in een citroenbadje weken en doe er nagelversteviger op. En soms een leuk kleurtje nagellak om mezelf te belonen.



Zo had ik ook een tijd geleden een French Manicure setje van Herome gekocht van de cadeaubon die ik van mijn broer gekregen had. Het was 7 euro en het leek me wel leuk om te proberen.

Ik was meteen erg onder de indruk van de kwaliteit van de nagellak van dit setje. Het zijn kleine potjes maar ik denk dat ik er lang mee kan doen. Het setje bestaat uit: witte nagellak voor de randjes, parelmoer nagellak voor de hele nagel en een beschermende toplaag. De nagellak droogt als een gek, dus super snel. Erg fijn want ik heb al niet zoveel geduld ;)



Het geeft al met al natuurlijk verzorgde nagels vind ik. Dat vind ik wel prettig want ik moet morgen naar twee belangrijke vergaderingen en dan wil ik er wel netjes verzorgd uit zien maar vooral ook niet te opvallende nagellak dragen.

Hoe verzorgen jullie je nagels? En zitten er nagelbijters tussen? ;)

18 reacties:

Anoniem zei

Fefeliciteerd met je stop =)
Je nagels zien er al mooi uit!
Leuk setje trouwens!

Anoniem zei

Ben blij mee en trots op je dat je gestopt met nagelbijten. Je hebt mooie nagels, zonde toch als je ze bijt.

Ziet heel mooi uit

Anoniem zei

Oh ik ben begonnen met nagels bijten toen ik mijn eerste 2 tandjes had. Mijn vader deed/doet het altijd dus waarschijnlijk heb ik het van hem overgenomen.
Jaren lang heb ik gebeten totdat ik naar de brugklas ging, toen vond ik het wel welletjes. En toen ben ik gestopt, ook nooit meer de drang gehad om te gaat bijten. Terwijl mijn zusjes nog als knaagdieren tekeer gaan op hun "stompjes" zijn mijn nagels normaal met een leuk kleurtje ;)

Pfoeh heel verhaal. Maar klopt Herome is echt super goed & je FM is goed gelukt. Ik krijg het nooit voor elkaar, wat ik ook probeer. Vind het altijd zo mooi bij andere mensen die het wel kunnen!

Nicky zei

Ik ben geen nagelbijter, als enige in mijn gezin!

Maar ik heb wel zwakke nagels van mezelf, dat vind ik superjammer, zo lijkt het dus of ik nagelbijt... ik lak ze trouwens nooit, ik heb zo'n 3-in-1 vijl en een glasvijl, daar krijg ik ze nog het stevigst mee!

Anoniem zei

Proficiat dat je gestopt bent! Echt goed van je :) Ik prutste vroeger mijn nagels af en ben er nu ook mee kunnen stoppen. Yay! :)
Je nagels zijn echt mooi zo!

ioon zei

Dankjullie wel voor de felicitaties! Ik ben ook oprecht heel trots op mezelf haha.

Oja Nicky, probeer ook eens iets van Herome op je nagels, werkt echt goed (ik had het niet verwacht maar het is zo) op hun site staan alle producten met uitleg en hun functie enzo.

Anoniem zei

aaah hier een nagelbijter! helaas helaas..
probeer er ook van af te komen.. maar het lukt niet echt!
Jou nagels zien er mooi uit trouwens:)

Anoniem zei

Ik was vroeger ook een nagelbijter. Op een gegeven moment stopte het omdat ik het vies vond worden :P

Maar mooi setje is dat!

Anoniem zei

ik he gelukkig nooit de drang gehad om te bijten :). Ee vriendin van mij bijt zo erg dat ze nog maar een halve centimeter nagel over heeft.

en je nagels zien er trouwens suupermooi uit hoor!

Anoniem zei

Je nagels zien er best mooi uit! Die van mij zijn zo klein, en rond.. maarja, ik bijt er ook nog steeds (af en toe) op (A)
xx

Suzanne zei

Wat een leuk setje is dat! Ik bijt soms nagels, dat is dan meer een opwelling.. Het is al lang geleden dat ik nagels heb gebeten.. ^^

Anoniem zei

Ik heb nooit op mijn nagels gebeten, alleen "scheurde" ik ze wel. Super irritant, maar ik ben er ook wel snel mee gestopt. Ik vind zelf dat mijn nagels best mooi zijn, ze groeien super snel, en ik heb altijd een lakje op :) waar heb je dat setje gekocht, ik vind 'm super namelijk!


xx Lilia

Nicky zei

Waar is dat citroenbadje eigenlijk voor? versterkt het, of maakt het witter?

ioon zei

@MissFunky: Ik heb het setje bij de V&D gekocht. Het was daar in de aanbieding maar ik heb 'm alleen in Rijswijk gezien, niet in een andere v&d.

@Nicky: Het werkt zowel verstevigend als voor de kleur (lekker goedkoop middeltje ook ;))

Anoniem zei

Ik heb er meestal nooit zin om met french manicure bezig te gaan :$
Goed dat je bent gestopt met nagelbijten!

MissEvie.nl zei

Heb nog nooit nagels gebeten! Heb al heel vaak hele lange nagels van mezelf gehad, maar de laatste tijd zijn ze een beetje slap en splijten ze snel :( Qua verzorging gebruik ik een nagelriem creme van Koh en om ze weer wat harder te krijgen gebruik ik de doorzichtige nagellak Diamond Strength van Sally Hansen.

Anoniem zei

Wauw echt knap van je! Ik bijt nog steeds en niks helpt.. Ook die vervelende nagellakjes niet! Het is niet zo dat het extreem is maar wel lelijk..

ioon zei

Het is ook moeilijk om te stoppen. Ik denk dat je gewoon een overtuiging moet hebben op een gegeven moment. Je moet het echt zelf willen anders lukt het niet, net als met stoppen met roken enzo.

Een reactie posten

Over mij

Een paar kreten over mij:Eigenwijs, koppig, 24 jaar, samenwonend, relatie, student, huishoudelijk medewerker thuiszorg, vrijwilliger Stichting Leergeld Oss, bijna verhuizen!

Ik hou van: scrub, gezichtsmaskers, koken, lezen, badderen, films en slapen.