donderdag 5 maart 2009

Purifying Clay mask van The Secret Garden

Als ik mezelf wil verwennen ga ik in bad liggen met een maskertje en een stuk chocola. Heerlijk vind ik dat. Muziekje erbij, boekje erbij en genieten maar.

Ik gebruik veel verschillende soorten maskers, het lijkt wel alsof er eentje past bij iedere mood. Vandaag heb ik gebruikt: Purifying Clay Facial Mask van The Secret Garden.

Dit masker ontvang je in poeder vorm thuis, deze heb ik zelf in een potje gedaan, en kun je zelf tot papje maken met rozenwater, gewoon water, melk, honing, creme fraiche of yoghurt. Volgens mij is het de bedoeling dat je normale yoghurt gebruikt, maar ik gebruik altijd magere yoghurt. Ook deze keer heb ik yoghurt gebruikt voor dit masker.

De keuze van vloeistof kan afhankelijk zijn van de werking die je wilt bereiken. De verschillende vloeistoffen hebben namelijk hun eigen eigenschappen en doelen. Onderstaand overzicht komt van de website van The Secret Garden zelf:

* lauwwarm water of rozenwater (neutraal)
* melk / honing (voor een extra verzachtende werking)
* joghurt / crème fraiche (voor een extra verzorgende werking)



De hoeveelheden die ik gebruik zijn: 1 afgestreken eetlepen maskerpoeder met 2 afgestreken eetlepels yoghurt. Dit meng ik tot een smeuiïg papje en smeer ik in een royale laag over mijn gezicht.

Vervolgens ga ik in bad liggen en droogt dit masker op. Door het opdrogen krijg je een, ik vind het heerlijk, strak gevoel. Lachen wordt steeds moeilijker :D
10- 20 minuten laten zitten staat op de website. Dit worden bij mij meestal ruim 20 minuten omdat ik mijn boek aan het lezen ben en dan de tijd vergeet. Daarna afspoelen onder lauw water en je hebt een heerlijk schoon gezicht.

Ik heb voor en na foto's gemaakt. Maar ik zie eerlijk gezegd weinig verschil. Ik voel het verschil daarentegen wel heel goed. Mijn gezicht is lekker zacht, ik heb een duidelijk minder vettig gevoel op de T-zone en het aantal meeëters op mijn neus is flink geslonken.



De Purifying clay kost €3,95 en je kunt er makkelijk 5 maskers mee maken. Dat is nog geen 80 cent per masker.

8 reacties:

The Secret Garden zei

aaaah wat gaaf zo met die foto's erbij Ioni! hm, zal ik het aanpassen op mn site, 1 afgestreken eetlepel met 2 afgestreken eetlepels vloeistof of zal het met joghurt en water weer verschillen? en ik dacht dat je er 6 maskers uit kon halen maar mss moet ik dit aanpassen naar 5? wat denk jij? je hebt echt een mooie egale en frisse huid maar ben blij dat mn masker toch nog verschil maakt voor je! leuke review en ben blij te horen dat je geen allergische reactie kreeg en dat ie is bevallen.

Anoniem zei

haha wat een leuke fotos!!

Anoniem zei

Wat een sexy kleurtje! ;)

Ik vraag me af waat je rozenwater kan kopen/hoe je het maakt anders. Weet jij dat? of moet ik dat aan The secret garden gaan vragen, misschien weet zij dat.

Anoniem zei

Ziet er goed uit! Ruikte het papje ook naar yoghurt?

ioon zei

Pfoe nu pas thuis van een dag werken en bij broerlief eten (en dan zelf nog moeten koken ook haha)

@Serena: Ik schreef expres makkelijk 5 maskers, denk dat 6 ook wel lukt maar sowieso 5 :D
En ik denk dat de afmeting met water anders is, ga ik uitproberen volgende week, dan laat ik het wel even weten. Ik had trouwens het pakketje binnen, super bedankt voor alles!

@Nicky: Ik las op een ander blog dat je rozenwater bij het kruidvat kunt halen. Ook bij kruidenwinkels als 'de tuinen'. Gewoon even vragen aan de medewerkers!

@Anne: Het papje ruikt een beetje naar yoghurt. Een yoghurt modder geurtje haha. Het ruikt naar de maskers die ze in beauty salons ook gebruiken.

Anoniem zei

Ziet er heerlijk uit!

Anoniem zei

Ik krijg echt zin om ook een masker op te doen ^^

Anoniem zei

Ah leuk, zelf mengen!! ik kan ook zo genieten van relaxen in bad met een boekje en wat lekkers :P

Een reactie posten

Over mij

Een paar kreten over mij:Eigenwijs, koppig, 24 jaar, samenwonend, relatie, student, huishoudelijk medewerker thuiszorg, vrijwilliger Stichting Leergeld Oss, bijna verhuizen!

Ik hou van: scrub, gezichtsmaskers, koken, lezen, badderen, films en slapen.