dinsdag 24 maart 2009

Gekocht: nieuwe dagcreme

Vandaag na mijn vrijwilligerswerk ben ik nog even een drogisterij binnen gelopen die daar in de buurt zat om te kijken of zij de dagcreme van Kneipp hadden waar ik al even naar op zoek was.

En waarempel, deze afgelegen drogisterij, had 'm in de schappen staan! Welliswaar maar één exemplaar maar toch. Ik heb 'm meteen gekocht voor €12,95. Opzich een best dure creme voor mijn doen maar ik ben zo ontzettend tevreden over de bodylotion uit dezelfde lijn, dat ik deze ook wil proberen.



Nu ik de tube zit te bekijken is er nog meer positiefs te melden namelijk dat er geen kleurstoffen, conserveringsstoffen (zoals parabenen) zijn gebruikt. Ook zijn er geen mineraaloliën, paraffine en siliconeoliën gebruikt. Dat klinkt allemaal erg goed he. Hoewel ik bij god niet weet wat die stoffen zijn en waarom ze zo slecht zijn. (Serena, ga je gang en leg het ons uit ;))

Wat ik me dan toch afvraag. Wat zit er wél in? Even zoeken want ze hebben het verstopt op de onderkant van de verpakking.

Ingrediënten: Aqua (ook wel water genoemd), Caprylic/Capric Triglyceride, Dextrin, Glycerin, Prunus, Amygdalus Dulcis Oil, Aloe Barabadenis Leaf Extract, Calophyllum Inophyllum Seed Oil, Tocopheryl Acetat, Pathenol, Citrus Grandis Peel Oil, Citrus Aurantium Dulcis Oil, Citrus Medica Limonum Peel Oil, Lavandula Hyvrida Oil, Limonene, Linalool, Citral, Parfum, Cetearyl Alcohol, Glyceryl Stearate. Acrylates/C10-30 Alkul Acrilate Crosspolymer, Caprylyl Glycol, Potassium Palmitoyl Hydrolyzed Wheat Protein, Tromethamine, Xanthan Gym, Tocopherol.

Dussssssssssssss... Als er iets mafs tussen zit dan hoor ik het graag :D

Ik kan de dagcreme nog niet gaan proberen want mijn oude dagcreme van de Hema is nog niet helemaal op. En ik probeer eerst het oude op te maken voordat ik met iets nieuws begin (ons ben zuunig). Ik ga de tube denk ik ook in de verpakking van mijn Hema dagcreme doen, ik vind potjes makkelijker dan tubes.

De review komt dus over een tijdje!

7 reacties:

Anoniem zei

Ben benieuwd naar de review!

Anoniem zei

Ik heb die in de handcreme-vorm. Het ruikt allemaal heerlijk en is superverzorgend, ik neem aan dat de dagcreme dus niet heel anders zal zijn!

Nicky zei

Klinkt fijn! nu nog van de prof horen over er iets vreemds in zit, hihi!

Anoniem zei

ik ben ook echt benieuwd!!!

Anoniem zei

Hopelijk ben je hier straks net zo tevreden over als over je bodylotion! :)

een tube is trouwens wel hygiënischer maar ik vind een potje ook altijd fijner!

Anoniem zei

Ben heel benieuwd!

Ja de nachtcreme is echt super lekker! Lekker zacht huidje, welke creme van de hema gebruik jij nu?

ioon zei

Ik gebruik nu Hema Daycream Dehydrated Skin. Hij is denk ik volgende week op, dan kan ik met de andere gaan beginnen :D Ben zoooo benieuwd!

Een reactie posten

Over mij

Een paar kreten over mij:Eigenwijs, koppig, 24 jaar, samenwonend, relatie, student, huishoudelijk medewerker thuiszorg, vrijwilliger Stichting Leergeld Oss, bijna verhuizen!

Ik hou van: scrub, gezichtsmaskers, koken, lezen, badderen, films en slapen.