dinsdag 3 maart 2009

Hema Peeling & Scrub

Product: Peeling & Scrub in één
Merk: Hema
Prijs: Wederom geen bonnetje bewaard...
Inhoud: 100ml
Winkel: Hema


Wat zeggen ze zelf:
Milde Peeling&Scrub met Aquarich en Betaine verzacht de droge vochtarme huid. Bamboe scrubdeeltjes verwijderen de dode huidcellen.

Smeerbaarheid:
De smeerbaarheid is goed, het is vrij dun en goed te verspreiden over je gezicht.

Geur:
Het ruikt een beetje naar zonnebrandcreme en zeep combinatie. Niet heel aantrekkelijk maar voor een scrub&peeling is het oké.

Gevoel:
In het prille begin is het lekker fris maar na een halve minuut begon het bij mij te trekken en te branden. In eerste instantie was ik me er niet zo bewust van ik met van alles bezig was. Na een paar minuten vond ik het echt te erg worden en begon het zelfs pijn te doen. Ik heb nog even geprobeerd om volgens de gebruiksaanwijzing ronddraaiende bewegingen over mijn gezicht te maken maar dat deed zo'n ontzettend veel pijn dat ik niet doorgegaan ben. Ik heb toen meteen alles afgespoeld met lauw water.

Ik keek vervolgens in de spiegel en ik had een KNAL rood gezicht! Mijn ogen en mond waren witte rondjes in een rood gebied. Mijn vriend kwam de badkamer binnen en schrok zich kapot. Hij vroeg wat ik in hemelsnaam met mijn gezicht gedaan had. Uiteraard moesten we die avond weg en ik moest bijna huilen van het resultaat. Het zag er niet uit en ik moest naar een nieuwjaarsbijeenkomst.

Ik heb meteen dagcrème opgedaan in de hoop dat het verkoelend zou werken. Gelukkig trok het rode na twee uur weg en zag ik er normaal uit. Maar dit product gebruik ik echt NOOIT meer en is meteen in de prullenbak belandt.

Uiterlijk:
Het is een simpele tube met een basic typisch Hema.

Cijfer: 1/10

Waarom: Verschrikkelijk product. Iets wat voor een vochtarme huid is en ook nog 'mild' genoemd wordt zou nooit zo'n effect moeten hebben.

16 reacties:

Anoniem zei

wat gek! moest je het wel zo lang laten zitten dan?

ioon zei

Ja op de verpakking staat:
"ca. 10 minuten in laten trekken en daarna met ronddraaiende bewegingen verdelen over het gezicht."
Ik heb de 10 minuten nooit gehaald...

The Secret Garden zei

waarschijnlijk zit er iets in waar je allergisch voor bent denk ik...balen!!

ioon zei

Ja ik vraag me wel af of het zozeer aan mij ligt. Ik ging namelijk googlen en las meer van dit soort ervaringen. Misschien dat ik Hema gewoon eens een mailtje stuur met mijn ervaring en kijk wat ze er van zeggen. Misschien dat ze niet weten dat het dit effect kan geven...

ioon zei

Net even een klacht ingestuurd. Het is niet bij me opgekomen dat het misschien een fout in de productielijn kan zijn of zoiets dergelijks. Jullie horen wel als ik een reactie binnen krijg.

Anoniem zei

Ja inderdaad Serena, misschien zit er wel iets in waar je allergisch voor bent!

Anoniem zei

Oei, dat klinkt niet goed :P Een 1 uit de 10 is wel heel slecht! Bedankt voor de review meid, heel handig dit soort reviews :)

Liefs, Birgit

Anoniem zei

Oh, dan ga ik die ook al echt niet kopen :P
ik heb ook die blauwe altijd van de hema.
En ik heb je trouwens een award gegeven, omdat ik je blog Chic & uniek vind, haha
xx

Anoniem zei

Ik heb hem net zelf gebruikt en mijn gezicht brand en is enorm rood nu!!!

Echt niet normaal gewoon... :S

ioon zei

@Anoniem:
Als je een e-mail met je klacht naar de Hema stuurt dan kun je de peeling scrub samen met je e-mail klacht meenemen naar de winkel en je geld terug krijgen :)

Ook als je het geld niet terug hoeft is het slim om een e-mail te sturen zodat ze weten dat het product niet voldoet aan de eisen.

Hopelijk trekt het rode en pijnlijke snel bij je weg! Bij mij duurde het wel eventjes helaas...

Anoniem zei

Ik heb precies hetzelfde!!!!!! Ik heb hem net opgedaan en nu ook knalrood met witte rondjes rond mij ogen!!! Daarom ben ik gaan googlen en kwam ik hier terecht. Bizar zeg.

Anoniem zei

OOk ik heb zojuist de tube gebruikt. En ik zie eruit alsof ik uren in de zon heb gelegen....hoop dat het zo weg trekt! Typisch dat ik niet de enige ben.

Anoniem zei

Heel vreemd dit, ik heb dus net ook deze peeling gebruikt, alleen de mijne is die voor dry skin, roze verpakking. KNALROOD is het resultaat. Heb het ook maar 4 min vol kunnen houden en toen eraf gehaald, waarna ik me dood schrok. Het rode is al iets minder geworden, maar ga zeker een klacht indienen, al helemaal nu ik lees dat dus meer mensen hier last van hebben!

Anoniem zei

Peeling & scrub van de Hema: NOOIT gebruiken!!! Ik heb helemaal geen gevoelige huid en zit hier vurig (letterlijk en figuurlijk) te hopen dat dit knalrode wegtrekt voor mijn speciale gelegenheid morgen... Doffe ellend!

Anoniem zei

Ben ik de enige bij wie het gewoon werkt dan? :p

Anoniem zei

Bij mij werkt het product ook gewoon zoals het hoort..

Een reactie posten

Over mij

Een paar kreten over mij:Eigenwijs, koppig, 24 jaar, samenwonend, relatie, student, huishoudelijk medewerker thuiszorg, vrijwilliger Stichting Leergeld Oss, bijna verhuizen!

Ik hou van: scrub, gezichtsmaskers, koken, lezen, badderen, films en slapen.