woensdag 18 maart 2009

Spelen met mama's krultang

Ik ben een echte noob wat betreft het stylen van haar. Ik heb van mezelf vol haar met een slag er in en heb nooit echt zin gehad om er veel mee toen.

Ooit, lang geleden, heel lang geleden, toen Ioni nog een tegendraadse puber was...oké ik was 14 en een vriendin van mij had papillotten in mijn haar gedaan. Hele dag vrolijk daarmee rond gehuppeld, er uit gehaald en *poef* ik had 1 slag meer in mijn haar en een pijpekrul bij mijn onderste nekharen. Geen succes dus.

Tot een paar jaar geleden had ik nog kort haar, met voor twee lange plukken. Omdat mijn vriend niet van kort haar houdt, en ik hem toch voor mij wilde winnen, heb ik mijn haar laten groeien. Nu is het op een punt dat het ruim over mijn schouders hangt en dat ik er in principe iets mee zou kunnen doen.

Ik had me een tijd geleden al bedacht dat ik het wel leuk zou vinden om mijn haar een keertje te krullen, gewoon om te kijken hoe het staat. Helaas ben ik een arme student en heb geen geld voor een krultang, of heb het er niet voor over uit angst dat ik het toch maar één keer ga gebruiken, de papillotten waren immers ook geen succes.

Nu kwam mijn moeder laatst opeens thuis met zo'n tang. Yes, kan ik eindelijk een keer proberen om krullen te maken!



Dus nu had ik een krultang maar totaal geen idee hoe zo'n ding werkt, wat ik met mijn haar moet doen van te voren etcetera etcetera. Lang leve de beauty blogs waar alle informatie die ik zocht te vinden is!

Ik moet dus eerst mijn haar wassen en conditionen. Daarna droog föhnen of gewoon geduld hebben.

De vooraf foto, anders zien we nog niet of het veel effect heeft :D



Jeetje wat een rot werk. Ik zou dit nooit iedere dag kunnen doen, dus respect voor de meiden die daarvoor vroeger opstaan!
Ik heb me ontzettend zitten ergeren aan mezelf want ik kan absoluut niet omgaan met mijn eigen lichaam voor de spiegel. Als ik mijn hand naar voren moet bewegen, beweeg ik 'm naar achter en links en rechts zijn helemaal een ramp. Oftewel ik heb een hoop keer bijna mijn hoofd verbrand en mijn vingers :D



Ik ben begonnen op stand 1 maar dat had maar weinig effect vond ik dus vrij snel heb ik de tang op stand twee gezet. Mijn lieve moeder heeft de gebruiksaanwijzing weggegooid dus ik moest helemaal op mijn gevoel, en hetgeen dat ik van Mascha's filmpjes geleerd heb, mijn lokjes krullen.

Het eind resultaat (ik had na een tijdje lamme armen, de achterkant heb ik overgeslagen want ik hoef toch niet meer de deur uit):



Ik vind het zelf weinig succes hebben. Misschien dat ik een keer een beter tang moet gebruiken of moet vragen of een professional 't een keer doet... Of misschien wil mijn haar gewoon liever stijl zijn :D

16 reacties:

Anoniem zei

haha, ik krul of stijl ook nooit mijn haar, heb van mezelf al krullen.. :P
Je ziet idd niet zo veel verschil. De onderkant lijkt iets gekrulder, maar verder ook niet geloof ik..zonde :(

xx

Anoniem zei

ik vind het ook moeilijk met de krultang, moet er binnenkort eens goed voor gaan zitten :P

Anoniem zei

Echt een groot verschil maakt het niet omdat je al een mooie slag hebt van jezelf.
Ik maak zelf ook wel eens krulletjes maar dan met warmwaterkrulspelden. Plastieken staafjes die je in een pannetje laat koken en daarna in je haar draait. Voor mij werkt dat zelf het beste.

ioon zei

Hm misschien moet ik dat maar eens proberen. Ik wil gewoon graag mezelf een keer zien met krullen :D

Anoniem zei

Ziet er leuk uit!!

Nicky zei

Haha, ik heb dat ook altijd, ik blijf gewoon slag houden. Stijlen werkt wel!

Anoniem zei

Het lijkt me niet makkelijk met de krultang.

Anoniem zei

Ik heb geen krultang, alleen had ik voor mijn verjaardag een kleine steiltang gekregen om m'n pony te steilen (ik heb van mezelf vol haar met slag/krul). Maar nu ben ik er heel handig in geworden om met mn steiltang te krullen, je moet gewoon vaak oefenen. En dat soort krultangen zijn ook irritant, je moet een krultang kopen zonder van die "puntjes" maar met een soort clip waar je je haar tussen doet (een normale krultang dus)

xx Lilia

ioon zei

@Lilia: Ik dacht ook eigenlijk dat ze die gekocht had, helaas niet. Maar ik durf het niet zelf te kopen omdat ik bang ben dat ik geld voor niks uitgeef, en ik heb al niet zoveel...

Anoniem zei

Ik doe het altijd met een stijltang, werkt ook heel goed :]

Anoniem zei

Ach, zonder krullen staat 't je ook leuk!
Maar pfoeheej, wat kan jij vrolijk kijken zeg, haha.

ioon zei

Haha ja ik heb zo'n 'ik-kan-niet-lachen-op-foto's-syndroom'. Zeker niet als ik de foto's zelf maak hihi

Suzanne zei

thank god for my curls! :p

Anoniem zei

je kan ook een steiltang kopen, en daarmee proberen te krullen (kan je ook steilen). Of een multistyler van Rowenta kopen, dan heb je echt heel veel verschillende opzetstukken, maar dan wel van goede kwaliteit, niet zoals van die flut opzetstukjes.

The Secret Garden zei

ik zie ook niet veel verschil maar je haren zijn wel mooi zeg! mooie kleur ook.

en krulspelden??

Anoniem zei

Ik heb die krultang ook :D Ik heb ook veel slag van mezelf (soms krullen) en bij mij werkt die echt heel goed. Het duurt wel erg lang maar dan heb je aan het eind ook wat :D

xx Lovelyglossy

Een reactie posten

Over mij

Een paar kreten over mij:Eigenwijs, koppig, 24 jaar, samenwonend, relatie, student, huishoudelijk medewerker thuiszorg, vrijwilliger Stichting Leergeld Oss, bijna verhuizen!

Ik hou van: scrub, gezichtsmaskers, koken, lezen, badderen, films en slapen.