dinsdag 3 maart 2009

Minerale make-up vloeibaar maken

Op GirllovesBeauty.nl zag ik een artikel over het vloeibaar maken van je minerale foundation. Ik gebruik zelf eigenlijk altijd vloeibare foundation maar heb wel wat testers van EverydayMinerals liggen en dat is natuurlijk zonde om te laten verpieteren.

Daarom ga ik deze testers omtoveren in vloeibare foundation!

Ik gebruik hiervoor:
* Hema Dagcreme
* EDM: Golden Fair matte foundation (1e)
* EDM: Fairly Light Neutral matte foundation (2e)
* Leeg dream matte mousse potje
* Twee theelepels (1 voor de foundation en 1 voor de dagcreme)
* Handdoek (voor het knoeien)

Hoeveelheden:
* 1 theelepel foundation
* 1 theelepel dagcreme



Ik moet zeggen dat ik best tevreden ben met het resultaat. Ik heb nu een lichtere en een iets donkere foundation gemaakt en uitgetest op mijn hand. Daar was de dekking best goed. En wat ook wel lekker is, het is met dagcreme dus twee vliegen in één smeer :D

Op mijn gezicht is de dekking iets minder, misschien de volgende keer twee theelepels foundation op 1 theelepel dagcreme. Het glimt een beetje op mijn gezicht maar het ziet er goed uit na een finishing powder. Het ruikt ook een beetje maf, natuurlijk niet naar gewone foundation. Je ruikt het niet meer als het ingesmeerd is.


Links is: 1,75 theelepel Golden Fair matte foundation met een 0,5 theelepel Fairly Light Neutral matte foundation
Rechts is: 1 theelepel Fairly Light Neutral matte foundation

Hebben jullie al eens geprobeerd om foundation vloeibaar te maken? En hoe was jullie resultaat?

10 reacties:

Anoniem zei

leuk stukje! dat wil ik wel eens proberen =)
liefs,
beautyliciouss

MissEvie.nl zei

Ik heb je een award geschonken :D

ioon zei

:o dankjewel! Ik ga morgen uitzoeken hoe ik 'm er op kan krijgen en mensjes zoeken om ook te nomineren :D

Anoniem zei

Ik heb het nog nooit gedaan, maar het is wel interessant! :D

Anoniem zei

Yay, ik kan weer comments plaatsen! Thanks!

Ik ga het nu ook maar eens proberen, vloeibare foundation is veel fijner, vind ik.

Anoniem zei

oeh, dat ziet er goed uit!
Binnenkort ook maar eens proberen :)

The Secret Garden zei

2 vliegen in 1 smeer, haha! leuke woordspeling.Vraagje, wordt het na een tijdje niet droog? ik heb geen mineral makeup (oh moet ik toch eens gaan kopen!!) maar het is wel erg handig zo.

ioon zei

Hm ik heb 't nog geen hele dag gedragen, dus ik weet 't niet. Zal ik morgen eens doen en dan kijken hoe goed het blijft zitten met primer :D

Anoniem zei

dat ga ik ook een keer proberen!
alleen heb je bij een minerale foundation ook een dagcreme nodig of niet?

Anoniem zei

mmm klinkt goed ga ik ook eens poberen!

Een reactie posten

Over mij

Een paar kreten over mij:Eigenwijs, koppig, 24 jaar, samenwonend, relatie, student, huishoudelijk medewerker thuiszorg, vrijwilliger Stichting Leergeld Oss, bijna verhuizen!

Ik hou van: scrub, gezichtsmaskers, koken, lezen, badderen, films en slapen.